Güncel İçerik

Merhabalar

Engelli haklarına dair tüm içerikten üye olmaksızın yararlanabilirsiniz.

Soru sormak veya üyelere özel forumlarlardan ve özelliklerden yararlanabilmek içinse sitemize üye olmalısınız.

Teksan İnovatif Medikal: Engelliler, Engelli Çocuklar, Hasta ve Yaşlılar için emsalsiz ürünler

Andrei Tarkovsky ve yanından ayırmadığı Polaroid'i[Fotoğraf]

Dante

Üye
Üyelik
4 Nis 2003
Konular
30
Mesajlar
427
Reaksiyonlar
0
Ünlü Rus yönetmen Andrei Tarkovsky'nin film çekimlerinde bile yanında sürekli bir polaroid kamera bulunurmuş.
Yıllar sonra bu kamera ile çektiği kareler bir kitap halinde satışa sunuldu. Sitede bu konuyla ilgili birşey olmadığını
görünce pek yeni olmasa da bunları belki görmeyenler olabilir düşüncesiyle paylaşmak istedim.

Bir bakın polaroid'le neler çekmiş Andrei Tarkovsky.

ben ilk gördüğümde ne teknik ne başka birşeyin önemli olmadığını düşündüm, sanırım olay doğuştan sahip olunan gözlerde bitiyor..

http://film.guardian.co.uk/gall/0,8544,1226197,00.html
 
Gerçekten çok güzel.

Bana da soracak olursan , en önemli faktör senin de dediğin gibi; doğuştan gelen görebilmeyi becerebilen gözlerde.

Ancak senden daha esnek düşünüyorum bir bakıma. İlk faktör belki görebilmeyi başarmakta ama diğer unsurlarda hiç yabana atılmayacak kadar önemli.

Kaç tane görebilmeyi başarabilen göz, sadece bir fotoğraf makinası olmadığı için isimleri bile yazılamadı dünya sahnesine....

İyi bir tartışma konusu olur bu bana göre :lol:
 
Çok kişi de bakmayı beceriyor ama görmeyi beceremiyor.. :(

Hele cep telefonlarının fotoğraf çekebilme özelliğinden sonra, arkadaşlarına hava atabilmek için milyarlık telefonları kullanan (aslında kullanamayan) zamane gençliğine ne demeli.. :evil:
 
Tarkowsky nin filmlerinden birer kare gibi hepsi. Filmlerini izleyenler görecek ki tamamen duygulara dokunan, hikayeye önem vermeyen bir tavrı vardır onun. Ünlü filmlerinin çoğunu izledim ve insan aklının ötesine, duyguların alanında uçsuzluğa varmaya çalışan yapıtlarına şaşakın şaşkın bakakaldım. Aslında tarkowsky üzerinde belki günlerce yazılıp çizilecek birisi. Bir yanıyla postmodern anlatının altyapısına müthiş katkısı, öte yandan insanı içinde bulunduğu duygusal evren içinden hayata ve gerçekliğe bakarken ele alışı gerçekten irdelenmesi gereken motifler içeriyor.

Bu resimler de onun üslubunu yansıtıyor. Tıpkı filmlerindeki gibi o resimlerde bir hikaye yok gibidir. Ormanın içinde, ağaçların arasından süzen ışıklarla birlikte size bakan kişi ne anlatıyor olabilir ki? İşte bu tamamen sizin hayal gücünüze kalmıştır. İşte filmlerinde de hep bunu yapar. size birşey söylemez asla. Ama sizin duygusal olarak bir şeyler hissetmeniz için ihtiyaç duyduğunuz tüm malzemeyi verir. Bazen dakikalarca bir araba yolculuğuna davet eder sizi, bazen de bir gölde dakikalarca elini yıkayan adamı izlettirir. Anlamazsanız ne yaptığını sıkılır gidersiniz. ama o durgun gölde yıkanan elde kendi çocukluğunuzun bir tecrübesini bulabilir ve suyun soğukluğunu hissedebilirsiniz. Bir köy evinin kapısındaki bir köpek ve bir kadın size annenizi anımsatabilir.

İşte tarkowsky nin istediği de sizi kendi hayallerinizle buluşturmaktır. Size bir şey anlatmaz çünkü bunun size saygısızlık oldugunu düşünür. O kimdir ki size bir bakış açısını sunacaktır...Bunun yerine sizi kendi duygularınızla, bakış açınızla başbaşa bırakır.

Bu fotoğrafları gördüğüme memnun oldum. Bu vesileyle Tarkowsky hakkında bir kaç şey paylaşmış olduk. Teşekkürler Dante.
 
evet kilit cümleler, fotoğraflar Andrei Tarkovsky'nin filmlerinden birer kare adeta. Ama işte tam bu noktada olayın seyri değişiyor. Ben sizlere bambaşka bir perspektiften bakmanızı rica edeceğim..


Fotoğrafların yanında yorumları da okumuşsunuzdur, bazı karelerde annesi var, bazıları film seti sırasında çekilmiş. İşte tam o noktada ustanın ölmeden 3-4 sene önce çektiği "Nostalghia" adlı filmin çekimi sırasında polaroid'i ile yakaladığı bir kare var. Mutlaka filmi izleyenler vardır aramızda, bir "Stalker" ya da "Mirror" kadar etkilememişti beni ama yine kendisine olan hayranlığımı arttıran, her karesi insanı bambaşka yerlere götüren eşsiz bir film olduğu tartışmasız ortada. Film hakkında aslında söylenecek çok şey var, en başta konusu ve ustanın o yıllarda içinde bulunduğu durum ele alınırsa alegorik anlatımıyla ortaya bambaşka anlamlar çıkarılabilecek bir başyapıt.

Bunların hepsini atlayarak şu noktaya dikkat çekmek istiyorum...

Görüntü Yönetmeni bilirsiniz bir sinema filminde perdede fotoğrafı oluşturan kişidir. Gördüğümüz renkler ve anlatımın derinliğini o üstlenir. Ülkemizde pek önemi yoktur bunun, tüm dünyada da yönetmenin daima arkasında kalmıştır zaten.

Nostalghia'nın Görüntü Yönetmeni de Giuseppe Lanci, yani yönetmenin zihnindeki fotoğrafları, perdeye yansımasını istediği kareleri ortaya çıkaran şahıs.

Bir bakın Tarkovsky'nin polaroid ile çektiği "Nostalghia" karesine, bir de filmi izleyin. Usta ne istediğini ne kadar iyi biliyor ve nasıl almış gözlerinizle şahit olun..
 
Üst Alt