Toplum Hayatında herkes için biçilmiş roller vardır . Erkek, kadın ,engelli, zengin, fakir herkes kendine biçilen roller içinde konumlandırılır ve rollerine uygun tutum ve davranışlar sergilerler. Bu roller sosyal ilişkilerde her an yeniden üretilir ve kitle iletişim araçları kanalı ile yaygınlaştırılır. Örneğin engelli biri karşı cinsle ilişkilerinde evlat, kardeş ve arkadaş rollerini oynayabilirken sevgili rolüne oturması oldukça zordur. Ne kadar eğitimli ve nitelikli olursa olsun iş yaşamındaki rolü de sosyal sorumluluk ve yasal zorunluluk çerçevesini aşamaz. Bu yüzdendir ki hiçbir sinema filmi veya televizyon dizisinde engelli erkeği esas oğlan, engelli kadını esas kız olarak görmeyiz. Aşık olunan , hayranlık duyulan ve senaryonun gidişatını belirleyen roller yerine yardım ve şefkat nesnesi rolünde görünür engelliler. Bu hayattaki rol paylaşımının sanata yansımasıdır . Bahsedilen rol paylaşımı ekonomik, sosyolojik, Psikolojik ,siyasi ve dini faktörlerin karşılıklı etkileşimiyle yüzyıllar içinde oluşmuştur. Bugün engelli hakları savunucularının birinci gündem maddesi haklı olarak ekonomik sıkıntıların giderilmesi ve istihdamın artırılmasıdır. Bu gerekli olmakla birlikte yeterli değildir. Çünkü yaşamın amacı sadece safalet şartlarından uzaklaşmak olmamalıdır. Sorunlarının çözümü için daha geniş bir mücadele alanı gerekmektedir. Bu da engelilerin iş yaşamından, sosyal hayata ve kadın erkek ilişkilerine kadar bütün alanlarda esas oğlan ve esas kız rollerine çıkmayı umut edebildikleri ve bunun için uğraşıp bunu başarabildikleri bir toplumun yaratılmasıdır. Bir engellinin azim abidesi yada sevgi pıtırcığı olarak gösterilmekten kurtulup hakikaten baş role çıktığı filmler izlemek dileğiyle.
Çağlar patır
Çağlar patır