Bismillahirrahmanirrahim
Yaratan Rabbinin adıyla oku
İnsanı bir alaktan yarattı
Oku, Rabbin en büyük kerem sâhibidir
alak 1,3
yaratan rabbinin adıyla /adına oku emri kıraat et şeklinde geliyor. kur'andaki üç okuma kavramlarından ilki olarak biliyoruz ve bu bir emir şeklinde ilk rasulullaha sonra tüm muhattablara geliyor.kıraat,tertil,tilavet kur'andaki üç okuma kavramı hepsi okumayıda içerecek şekilde içerik farklılıkları vardır.kıraatle biz daha çok düşünerek okumak anlayıp idrak etmek zaten şeytanın müdahele edip saptırmaya çalıştığı bu okuma şekli nahl 98 .tertil ise daha ağır ağır üstünde dura dura daha çok gece sessizliğinde.adeta ayetlerle bütünleşmek örneğin müzzemmil 4. ayet ,tilavet ise lafızları arka arkaya dizmek,okumak ,tekrarlamak,gereğini yapmak, izini takip etmek.
o insanı alaktan yarattı alakın geçmişteki müfessirlerden biri yada bir kısmı ilgi/ alaka diye tefsir etmişler.bunun alak diye geçtiği tek yer burası diğerlerinde alaka diye geçmektedir.oku! emrinin hemen ardından insanın alaktan yaratılışının gelmesi ilk okuyacağımız yeride gösteriyor. insanın yaratılış süreci ve Allah'ın kullarına karşı ikramı.Allah'ın bize karşı verdiği ikramları/nimetleri tamamıyla kim sayabilir ve bunların fonksiyonlarını ortaya koyabilir? hiç kimse bitiremez saymakla, belki bir kısmını o kadar.ibrahim 34,nahl 18. Insan aldanma rabbine yoksa ahirette bu aldanışínın hesabı ağïr olacaktır teğabun/aldanış günü(teğabun 9,10). Ey insan! İhsanı bol Rabb'ine karşı seni aldatan nedir?
O Allah ki seni yarattı, seni düzgün yapılı kılıp ölçülü bir biçim verdi.
Seni dilediği her hangi bir şekilde parçalardan oluşturdu..İNFİTAR 6,8
Yaratan Rabbinin adıyla oku
İnsanı bir alaktan yarattı
Oku, Rabbin en büyük kerem sâhibidir
alak 1,3
yaratan rabbinin adıyla /adına oku emri kıraat et şeklinde geliyor. kur'andaki üç okuma kavramlarından ilki olarak biliyoruz ve bu bir emir şeklinde ilk rasulullaha sonra tüm muhattablara geliyor.kıraat,tertil,tilavet kur'andaki üç okuma kavramı hepsi okumayıda içerecek şekilde içerik farklılıkları vardır.kıraatle biz daha çok düşünerek okumak anlayıp idrak etmek zaten şeytanın müdahele edip saptırmaya çalıştığı bu okuma şekli nahl 98 .tertil ise daha ağır ağır üstünde dura dura daha çok gece sessizliğinde.adeta ayetlerle bütünleşmek örneğin müzzemmil 4. ayet ,tilavet ise lafızları arka arkaya dizmek,okumak ,tekrarlamak,gereğini yapmak, izini takip etmek.
o insanı alaktan yarattı alakın geçmişteki müfessirlerden biri yada bir kısmı ilgi/ alaka diye tefsir etmişler.bunun alak diye geçtiği tek yer burası diğerlerinde alaka diye geçmektedir.oku! emrinin hemen ardından insanın alaktan yaratılışının gelmesi ilk okuyacağımız yeride gösteriyor. insanın yaratılış süreci ve Allah'ın kullarına karşı ikramı.Allah'ın bize karşı verdiği ikramları/nimetleri tamamıyla kim sayabilir ve bunların fonksiyonlarını ortaya koyabilir? hiç kimse bitiremez saymakla, belki bir kısmını o kadar.ibrahim 34,nahl 18. Insan aldanma rabbine yoksa ahirette bu aldanışínın hesabı ağïr olacaktır teğabun/aldanış günü(teğabun 9,10). Ey insan! İhsanı bol Rabb'ine karşı seni aldatan nedir?
O Allah ki seni yarattı, seni düzgün yapılı kılıp ölçülü bir biçim verdi.
Seni dilediği her hangi bir şekilde parçalardan oluşturdu..İNFİTAR 6,8