Çizgi romanlar kimileri için eskilerde kalan bir nostaljiyi çağrıştırsa da aralarında benim de bulunduğum bir kesim tarafından düzenli olarak takip ediliyor. Bu kesimin tercihleri farklılık gösterse de çizgi roman tutkusu onlar için sürekli doyurmaları gereken bir ihtiyaç. Bağımlılık yaratan herhangi bir madde gibi, elde edilemediğinde acı veriyor. Çoğunlukla çevreleri tarafından eski çocukça tutkularından kopamamış kişiler olmakla suçlansalar da, çizgi romanların büyüsüne kendilerini kaptırdıkları anda kulaklar bu serzenişleri duymamak için tıkanıyor ve hayal gücünün hükümdarlığı başlıyor.
[FONT=Verdana]bu serzenişleri duymamak için tıkanıyor ve hayal gücünün hükümdarlığı başlıyor. [/FONT]
[FONT=Verdana]1[/FONT][FONT=Verdana].[/FONT][FONT=Verdana]Amerikan Ekolü[/FONT][FONT=Verdana],[/FONT][FONT=Verdana]Hellboy, Avengers, Spiderman, Conan, X-Men, Batman, Red Sonya, Daredevil, Elektra, Iron First vb.([/FONT][FONT=Verdana] Marvel Şövalyeleri[/FONT][FONT=Verdana])gibi karakterleri içeriyor. [/FONT]
[FONT=Verdana]2.İtalyan Ekolü:[/FONT][FONT=Verdana]Tommiks (1951-1967, İtalya [/FONT][FONT=Verdana],[/FONT][FONT=Verdana]EsseGesse Stüdyosu), [/FONT][FONT=Verdana]Zagor (Sergio Bonelli ve çizer Gallieno Ferri), Texas ([FONT=Verdana]1954, Giovanni Sinchetto, Dario Guzzon, Pietro Sortaris), [/FONT]Mister No (1975, Nolitta & Ferri), Martin Myster(1982,[/FONT][FONT=Verdana]Yazar:[/FONT][FONT=Verdana]Alfredo Castelli [/FONT][FONT=Verdana]Çizer:[/FONT][FONT=Verdana]Giancarlo Alessandirini), [/FONT][FONT=Verdana]Magico Vento (Sergio Bonelli), Jonathan Steele (Sergio Bonelli), Dampyr (Mauro Boselli) vs. ise [/FONT][FONT=Verdana]İtalyan ekolüne[/FONT][FONT=Verdana] ait kahramanlar olarak dikkat çekiyor. [/FONT]
[FONT=Verdana]3.Avrupa ekolünde[/FONT][FONT=Verdana]ise Asterix (1959, Fransa, Rene Goscinny), RedKit - Lucky Luke- (1947, Belçika, Morris,), Tenten ([/FONT][FONT=Verdana]1928, Belçika , Hergé,), Corto Maltese ([/FONT][FONT=Verdana]1974-1975, İtalya,[/FONT][FONT=Verdana] Hugo Pratt[/FONT][FONT=Verdana])[/FONT][FONT=Verdana]yer alıyor.(Corto Maltese hakkında çok daha ayrıntılı bir derleme hazırlamayı planlıyorum.)[/FONT]
Çizgi romanların sinema uyarlamaları ise bu kahramanları daha geniş kitlelere tanıtabilme imkanı verse bile onları düzenli olarak takip eden ve hayallerinde bu kahramanları canlandıranlar için çeşitli handikapları da beraberinde getiriyor. Çizgi roman uyarlamaları kimileri tarafından çocuksu ve şiddet içerikli abuk subuk aksiyon filmleri olarak değerlendirilip gereken değer verilmiyor. Çizgi roman öykülerinin senaryolaştırılırken sinemada daha fazla izleyici çekebilmek uğruna şiddet sahnelerinin arttırılması bunun sebeplerinden biri. Seyirci bu içerikteki bir filmde yer alan karakterden tiksinip, orjinaliyle tanışmayı reddedebiliyor. Ya da tam tersi beyaz perdede izlenip sevilen karakter çizgi roman olarak da kişinin hayatında yerini alıyor. Başarılı olan uyarlamaların devam filmleri de çekiliyor ve seri haline getiriliyorlar. Bunun en önemli örneklerinden biri X-Men. X-Men
son yıllarda vizyona giren çizgi roman uyarlamaları içinde en başarılı olanlardan biri. Çizgi roman okuyucularını ve serüvensever izleyicileri memnun ettiği gibi, yapımcılarına 300 milyon dolar kazandırdı. Daredevil (Korkusuz,Mark Steven Johnson,2003) ise beğeni toplayan bir başka uyarlama. Sam Raimi (Spider-Man), Ang Lee (Hulk) gibi saygın yönetmenlerin de çizgi romanları sinemaya aktarmaları eklenince çizgi roman kahramanlarına ilgi de artıyor. Tenten vs. çizgi roman kahramanlarını beyaz perdede görmek yakın zamanda mümkün olacak. Tabi çizgi roman uyarlaması denince Asterix serisini unutmak olmaz: “Asteriks ve Oburiks Sezar’a Karşı (Astérix et Obélix contre César, 1999) ve Astériks ve Oburiks: Görevimiz Kleopatra(Astérix et Obélix:Mission Cléopatre, 2002) epeyce beğeni toplayan seriler. Yakın zamanda gösterime giren ve büyük ilgi gören “V for Vendetta “ (1981, Yazan:Alan Moore Çizer: David Lloyd) James Mcteigue tarafından sinemaya uyarlandı ancak Alan Moore’un olumsuz tepkisi ile karşılaştı.
Çizgi roman Morris tarafından 9.Sanat olarak betimlenmiştir.
http://www.alternatif-istanbul.net/2006/11/izgi-romandokuzuncu-sanat_26.html
[FONT=Verdana]bu serzenişleri duymamak için tıkanıyor ve hayal gücünün hükümdarlığı başlıyor. [/FONT]
[FONT=Verdana]1[/FONT][FONT=Verdana].[/FONT][FONT=Verdana]Amerikan Ekolü[/FONT][FONT=Verdana],[/FONT][FONT=Verdana]Hellboy, Avengers, Spiderman, Conan, X-Men, Batman, Red Sonya, Daredevil, Elektra, Iron First vb.([/FONT][FONT=Verdana] Marvel Şövalyeleri[/FONT][FONT=Verdana])gibi karakterleri içeriyor. [/FONT]
[FONT=Verdana]2.İtalyan Ekolü:[/FONT][FONT=Verdana]Tommiks (1951-1967, İtalya [/FONT][FONT=Verdana],[/FONT][FONT=Verdana]EsseGesse Stüdyosu), [/FONT][FONT=Verdana]Zagor (Sergio Bonelli ve çizer Gallieno Ferri), Texas ([FONT=Verdana]1954, Giovanni Sinchetto, Dario Guzzon, Pietro Sortaris), [/FONT]Mister No (1975, Nolitta & Ferri), Martin Myster(1982,[/FONT][FONT=Verdana]Yazar:[/FONT][FONT=Verdana]Alfredo Castelli [/FONT][FONT=Verdana]Çizer:[/FONT][FONT=Verdana]Giancarlo Alessandirini), [/FONT][FONT=Verdana]Magico Vento (Sergio Bonelli), Jonathan Steele (Sergio Bonelli), Dampyr (Mauro Boselli) vs. ise [/FONT][FONT=Verdana]İtalyan ekolüne[/FONT][FONT=Verdana] ait kahramanlar olarak dikkat çekiyor. [/FONT]
[FONT=Verdana]3.Avrupa ekolünde[/FONT][FONT=Verdana]ise Asterix (1959, Fransa, Rene Goscinny), RedKit - Lucky Luke- (1947, Belçika, Morris,), Tenten ([/FONT][FONT=Verdana]1928, Belçika , Hergé,), Corto Maltese ([/FONT][FONT=Verdana]1974-1975, İtalya,[/FONT][FONT=Verdana] Hugo Pratt[/FONT][FONT=Verdana])[/FONT][FONT=Verdana]yer alıyor.(Corto Maltese hakkında çok daha ayrıntılı bir derleme hazırlamayı planlıyorum.)[/FONT]
Çizgi romanların sinema uyarlamaları ise bu kahramanları daha geniş kitlelere tanıtabilme imkanı verse bile onları düzenli olarak takip eden ve hayallerinde bu kahramanları canlandıranlar için çeşitli handikapları da beraberinde getiriyor. Çizgi roman uyarlamaları kimileri tarafından çocuksu ve şiddet içerikli abuk subuk aksiyon filmleri olarak değerlendirilip gereken değer verilmiyor. Çizgi roman öykülerinin senaryolaştırılırken sinemada daha fazla izleyici çekebilmek uğruna şiddet sahnelerinin arttırılması bunun sebeplerinden biri. Seyirci bu içerikteki bir filmde yer alan karakterden tiksinip, orjinaliyle tanışmayı reddedebiliyor. Ya da tam tersi beyaz perdede izlenip sevilen karakter çizgi roman olarak da kişinin hayatında yerini alıyor. Başarılı olan uyarlamaların devam filmleri de çekiliyor ve seri haline getiriliyorlar. Bunun en önemli örneklerinden biri X-Men. X-Men
son yıllarda vizyona giren çizgi roman uyarlamaları içinde en başarılı olanlardan biri. Çizgi roman okuyucularını ve serüvensever izleyicileri memnun ettiği gibi, yapımcılarına 300 milyon dolar kazandırdı. Daredevil (Korkusuz,Mark Steven Johnson,2003) ise beğeni toplayan bir başka uyarlama. Sam Raimi (Spider-Man), Ang Lee (Hulk) gibi saygın yönetmenlerin de çizgi romanları sinemaya aktarmaları eklenince çizgi roman kahramanlarına ilgi de artıyor. Tenten vs. çizgi roman kahramanlarını beyaz perdede görmek yakın zamanda mümkün olacak. Tabi çizgi roman uyarlaması denince Asterix serisini unutmak olmaz: “Asteriks ve Oburiks Sezar’a Karşı (Astérix et Obélix contre César, 1999) ve Astériks ve Oburiks: Görevimiz Kleopatra(Astérix et Obélix:Mission Cléopatre, 2002) epeyce beğeni toplayan seriler. Yakın zamanda gösterime giren ve büyük ilgi gören “V for Vendetta “ (1981, Yazan:Alan Moore Çizer: David Lloyd) James Mcteigue tarafından sinemaya uyarlandı ancak Alan Moore’un olumsuz tepkisi ile karşılaştı.
Çizgi roman Morris tarafından 9.Sanat olarak betimlenmiştir.
http://www.alternatif-istanbul.net/2006/11/izgi-romandokuzuncu-sanat_26.html