Güncel İçerik

Merhabalar

Engelli haklarına dair tüm içerikten üye olmaksızın yararlanabilirsiniz.

Soru sormak veya üyelere özel forumlarlardan ve özelliklerden yararlanabilmek içinse sitemize üye olmalısınız.

Teksan İnovatif Medikal: Engelliler, Engelli Çocuklar, Hasta ve Yaşlılar için emsalsiz ürünler

Rüya

[FONT=Verdana]Bazı bilim adamları en uzun rüyanın doksan saniye, bazıları da saatlerce sürdüğünü iddia eder. [/FONT]
 
[FONT=Verdana]Rüyanın objektif olarak en büyük delili, uyumakta olan kimsenin hızlı göz hareketleridir. REM sırasında göz hareketlerinin başladığı ve bittiği devrenin çeşitli bölümlerinde uyandırılan kişilerin[/FONT][FONT=Verdana] rüya[/FONT][FONT=Verdana] görmüş oldukları tespit edilmiştir[/FONT]
 
[FONT=Verdana]
uykuda_gelen_cozumler_ruya_rem_02.jpg


Ömrü boyunca hiç rüya[/FONT]
[FONT=Verdana] [/FONT][FONT=Verdana]görmediklerini iddia eden kişiler göz hareketlerinin başladığı anda uyandırıldığında, bu kişiler, hayret ve şaşkınlık içinde ilk defa rüya gördüklerini söylediler. Bu sonuca göre herkes rüya görür ama bazı kişiler rüyalarını hatırlayamazlar.[/FONT]
 
[FONT=Verdana]Her gece iki saat kadar rüya görülür fakat çoğu hatırlanmaz. Rüya sırasında kaslar güçsüzdür, yalnızca göz kasları, solunum ve kan dolaşımı aktif olmaya devam eder. Rüyaların tümüyle beyinden kaynaklanıp kaynaklanmadığı, beyinde ise hangi bölgenin eseri olduğu tespit edilememiştir[/FONT]
 
[FONT=Verdana]Heyecanlar, sıkıntılar, korkular, bastırılmış duyguların açığa çıkmasıyla görülen rüyalar psikolojik rüyalardır. Bir ilaç ya da madde alımıyla beyinde oluşan etkilerle değişik rüyalar görülebilir. Bunların tümü alelade rüyalar diye tanımlanır. [/FONT]
 
[FONT=Verdana]Metapsişik rüyalar tanımı altında incelenen rüyalar,

en ilgi çeken ve bilinmeyene ait rüyalardır. Psişik paranormal rüyalar, Haberci Rüyalar, Bedensiz Varlıklarla İletişim Kurulan Rüyalar olarak üç ana bölümde incelenirler. [/FONT]
 
[FONT=Verdana]Telepatik rüyalar, duru görü rüyaları, astral rüyalar;
paranormal rüya grubundandır. Uyarıcı rüyalar, geleceği görme rüyaları, bilgilendirme rüyaları; haberci rüyalardır.[/FONT]
 
[FONT=Verdana]Bedensiz varlıklarla iletişim kurulan rüyalar ise, ölmüş kişilerle ya da bedensiz diğer varlıklarla iletişim kurulan rüyalardır. Hepsinden ayrı kabul edilen bir de Serbest Hafıza Rüyaları vardır. Bunlar da geçmiş reenkarnasyonlara ait rüyalardır ve defalarca görülebilen tekrar eden rüyalardır. [/FONT]
 
hadis-i şerifler ve âyet-i
kerimelerin rüya ilmini tasdik ettiği ve İslâmiyet’in rüya tabirine şer’î bir ilim
gözü ile baktığı görülmektedir. Rüyadan bahseden âyetler şunlardır:


“Artık o (oğul İbrahim’in) yanında koşmak çağına erince (babası),
“Oğulcağızım, dedi, ben seni rüyamda boğazlıyorum görüyorum. Bak artık ne
düşünürsün?”. (Oğlu) dedi: “Babacığım, sana edilen emir ne ise yap. İnşaallah
beni sabredenlerden bulacaksın”9
.
Fetih Sûresi’nde ise rüya konusu şöyle yer alır: “Andolsun ki Allah,
Resûlü’nün gördüğü rüyanın hak olduğunu tasdik etmiştir”
.
 
Kuran’da rüyadan en fazla bahsedilen Yusuf Sûresi’nde, dört rüya ve bu
rüyaların tabirleri yer almaktadır. Burada tabir edilen rüyalar, gerçekleşmiştir.
Bunlardan birincisinde Yusuf (a.s.), çocukken rüyasında on bir yıldız ile Güneş
ve Ay’ı kendisine secde ederken görür. Bu rüyayı babası Yakup (a.s.) ona tabir
eder11
. Diğer üç rüyayı ise başkaları görür. Bunlar, Yusuf (a.s.) tarafından tabir
edilir12
. Bahsi geçen sûrenin 6. âyetinde Yakup (a.s.) tarafından oğlu Yusuf
(a.s.)’a rüya tabirinin bir bölümünün öğretileceği bildirilmektedir. 101. âyette ise
Yusuf (a.s.), Allah’a duasında kendisine rüya tabir etme kabiliyetini verdiği için
şükreder.
 
İbn-i Haldun, Mukaddimesi’nde rüyayı gayba ait bir idrak ve ruhanî bir
hâl şeklinde düşünür. İnsanın uyanıkken dünyevî şeylerle meşgul olduğundan
ruhanî hâllerini düşünmediğini belirtir. İnsan, ancak uyku hâlindeyken bedenî
kaygılardan uzak olabilir. İslâmiyet’ten önce de var olduğuna inandığı rüya
tabirini şer’î ilimlerden kabul eder. Rüyaları, rüya-yı saliha ve adgâs-ı ahlâm
olmak üzere ikiye ayırarak açıklar. İbn Haldun, vahyi de salih ya da sadık rüya
kapsamında değerlendirmektedir
 
İbn Arabî, dünya hayatını, rüya hâline benzetir. Bu bağlamda, “Bütün
insanlar uykudadırlar; ancak öldüklerinde bu uykudan uyanırlar.” hadisinden
hareketle, gerçek sanılan bu âlemin aslında bir rüya olduğunu düşünür
.
Fusûsü’l-Hikem’de, rüya tabiri “rüyada gördüğü suretten başka bir hüküm
çıkarmak”
olarak tanımlanır. Ona göre hayat, bir rüyadır ve anlaşılması için
tevil edilmesi gerekmektedir.
 
tasavvufa göre rüya

BİRİNCİ - İnsanlar
N
o
Gören Gösterge (rüya) Yorum
1
10
yaşınd
a salik
Oğlan görülse Veled-i kalp (kalpte diriliş)tir.
Oğlan görse
Salikin ruhu sıfatı, ruhu
şerhidir.
Oğlan, âlimlerden ya da
salihlerden ise
Akl-ı ma’ad (uhrevî akıl)
şerhidir.
2
20
yaşınd
a salik
Oğlan, cahillerden ve
avamdan ise
Akl-ı ma’aş (dünyevî akıl)
şerhidir.
3
10
yaşınd
a salik
Kız görse
Nefs-i müzekkâ (temizlenen
nefis) şerhidir.
Kız, zenginlerden ya da
salihlerden olursa
Nefs-i ma’ad (uhrevî nefis)
şerhidir.
4
10
yaşınd
an
yukarı
salik
Kız, fakirler ve avamdan
olursa
Nefs-i ma’aş (dünyevî nefis)
şerhidir.
İKİNCİ - Hayvanlar
5 Salik
Hayvanât görse
Mûzî (zararlı) olanlar
Hayvanlık vasfı insanlığına
galip olduğunun şerhidir.
6 Salik
Hayvanları, mağlup
görse veya kendi onları
helâk eder görse
İnsanlığı hayvanlığına galip
olduğunun şerhidir.
Hayvanları, kendisine
veya başka kimselere
ehil olmuş görse
Nefs-i mutmaine (dördüncü
kademedeki nefis) şerhidir.
7 Salik
Hayvanı, kendine insan
gibi söyler görse
Bâtınî keramet çoktur, gayet
iyidir.
ÜÇÜNCÜ - Bitkiler
Nebâtât görülse
Faydalı olanlarından
yenenler
Ruhun gıdası şerhidir.
1 Salik
Bitkilerin
yenmeyenlerinin
kokuları
İlahî bilgilerin kokusunu, can
dimağı kulağı, şeyhlerden
dinledikçe muattar olduğu
şerhidir.
Tuyûr (Kuşlar)
Eti yenenler
İlahî bilgilerden ortaya çıkan
ruhanî gıdalar şerhidir.
Eti yenmeyenlerden
zararlı olanlar
2 Salik Fâsid fikirler şerhidir.
Şahin ve doğan
misilliler
Kutsal ruhlar şerhidir.
DÖRDÜNCÜ - Sular
Su
Akarsular görse
Zâhir ilmidir.
Derya görse Bâtın ilmidir.
3 Salik
Balık görse İlahî bilgilerdir.
 
BEŞİNCİ - Ölüler ve Cansızlar
Meyyit (ölüler) görse
Avamdan ise
Akl-ı ma’aşına (dünyevî akıl),
akl-ı ma’adı (uhrevî akıl) galip
olup onu ifna eylediği (yok
ettiği) şerhidir.
Ölü, salihlerden ya da
âlimlerden ise
Akl-ı ma’adı mağlup olup ifna
eylediği şerhidir.
Ölü, şeyhlerden ya da
şeyhler mertebesinde
olandan ise
Kalp (riyakâr) olduğunun
şerhidir. Gayet
tenezzüldür; istiğfar ve tövbe
lâzımdır.
Ölüyü dirilmiş görse
Meyyit akl-ı ma’aştır. Kendi
dünyevî aklını yenmişken
dünyevî aklına yeniden yine
yenildiğinin şerhidir.
Eğer ölü, dünyevî akıl
ise
Kalbin dirilmiş olduğudur,
gayet makbuldür. Bâtınî
keramet şerhidir; çok iyidir.
4 Salik
Eğer cemâdât
(Cansızlar)
Cansızları insan gibi
söyler görse
Bunda olan keramet dahi
âlâdır ve evvelkinden
(hayvanların kendine
konuşmasından) daha ziyade
iyidir.
(Bu rüya, tabir edilmez)
ALTINCI - Melek ve Nebiler
5 Salik Melaike (melekler)
Meleklik sıfatı hâsıl ettiğine
dâlldir, makbuldür.
Nebileri kendine lütuf
ile muamele eder görse
Bâtınî tasfiye hâsıl ettiğinin
şerhidir.
6 Salik
Nebileri kendine kahır
ile muamele eder görse
İstiğfar, tövbe ve salâha
devam etmek lâzımdır,
nasihattir.
Aşağıda yedinci derecede rüyalara, eserde “vâkıâ” denilmiştir.
Tabirname’de, bu makama ulaşmış olan salikler, vakıalarında gök cisimlerini
görmeye başlarlar.
YEDİNCİ - Gökler
n
o
Gören Gösterge (vâkıâ) Yorum
Gökler
Yıldız yahut yıldızlar
görse
Salih fikirler şerhidir.
Hilâl, kamer, dolunay
görse
Sırrına tecelli-i ef‘âl (Allah’ın
fiillerinden birinin kulun
kalbine doğması) olduğunun
şerhidir.
Güneş görürse
Sırrına tecelli-i zât (Allah’ın
zâtının kulun kalbine
vasıtasız doğması)
olduğunun şerhidir.
7 Salik
Gökleri görse Kalp genişliğine işarettir.
 
kılıç



zikrettiği esmadır

kurt görse



harama düşkündür

domuz görse


haramı helal gibi gördüğü içindir

ayı görse

ayı.jpg


kendini beğenmişik illeti taşıyordur.

tilki görse

tilki.jpg


hilecidir

tavşan görse


images

gaflettedir

köpek görse

images


dünyaya meyillidir.

bunlaran kurtulmanın yolu kelime i tevhit tir.çokça zikredilerek bu illetten kurtulmalıdır.
 
tasavvuftaki rüya yorumları gerçekten çok interesting. bunlar nefis terbiyesi ve dereceleri ile ilgileri var mı hüseyin kardeş?
 
mesela domuz görmek demek ki helal ile haramı karıştırmamak veya haramı helala gibi görmekmiş.yada haramı önemsememek.
 
koyun inek görse ne anlama geliyor peki kurt ayi tilki domuz görmedim ama koyun inek gördüm
 
koyun inek görmek tasavvufa göre ilahi bilgilere yönelmek ,derece elde etmek demek gurbetli.
 
arif35

nefis terbiyesi ve bunları derecelere kavuşturan zikirleri çekerken nefsi emmare ,nefsi levvame,nefsi mülheime,nefs-i mutmaine,nefs-i radiye,nefs-i safiye derecelerine geçişlerde görülen rüyalar çok önemli hale gelir.
 
altın gümüş yığanlar..okuyun

[FONT=Comic Sans MS]Yusuf aleyhisselam, iftira yüzünden zindanda iken Mısır hükümdarı bir rüya görmüştü. Korku ile uykusundan uyanıp; Ben rüyamda 7 semiz ineğin 7 zayıf ineği yediğini ve 7 yeşil başak, 7 de kurumuş başak gördüm. Eğer rüya tabiri biliyorsanız, bu rüyamı tabir edin dedi. Onlar, Biz böyle rüyaları tabir edemeyiz dediler. Hz. Yusuf ile zindanda kalan şerbetçi, Hz. Yusuf’un rüya tabir ettiğini hatırlayarak; Ben bu rüyayı tabir ettireceğim dedi. Hz. Yusuf’un yanına gitti. Mısır hükümdarının rüyasını anlatıp tabirini istedi.

Hz. Yusuf, “7 sene bolluk, sonra 7 sene kıtlık olacak. Bollukta saklayın, kıtlıkta bunları yersiniz. Bolluk senelerinde çok ekip, ekinleri sapları ile beraber, başakları ile ambarlara koymalısın. Bu şekilde ekinler bozulmadan kalır, hem de saplar hayvanlarınız için yem olur. Halka da, ekinlerinden ihtiyaçları kadarını yemelerini, geriye kalanını saklayıp korumalarını emretmelisin. Bu yiyecekler kıtlık senelerinde sizin ve çevredeki insanların ihtiyaçlarını karşılayacaktır” dedi.

Hz. Yusuf’un tavsiyelerini beğenen hükümdar; Mısır’ın hazinelerinin idare işini Hz. Yusuf’a bıraktı. Yani onu maliye nazırı yaptı. O da gerekli tasarruf ve iktisat yolunu tuttu. 7 bolluk senesinden sonra 7 kıtlık senesi geldi. Her taraftan tahıl almak üzere insanlar gelmeye başlamıştı.

Bu olaylardan bir müddet sonra Yemen’e çok şiddetli bir sel gelir, ağaçları kökünden söker, binaların yıkılmasına sebep olur. Sular çekildikten sonra eski bir mezarın açıldığı görülür. Ortaya bir kadın cesediyle büyük bir servet çıkar. Kitabedeki yazı okunduğunda, bu cesedin Himyeri hükümdarlarından birinin kızı olan Tace adındaki bir kadına ait olduğu anlaşılır. Tace’nin cesedinin boynunda 7 inci gerdanlık, kollarında 7 kıymetli altın bilezik, ayaklarında mücevherli 7 halhal ve on parmağın 7 sinde muhteşem mücevher yüzüklerin bulunduğu görülür. Ayrıca baş tarafında çok kıymetli eşya ile doldurulmuş hazine gibi bir tabut parladığı da dikkatlerden kaçmaz. Bu tabutun ön kısmında ki levhada yazılı olanlar ilgi çekicidir.

Hitabede şunlar yazılı idi:
Ben hükümdarın kızı Tace’yim. Memleketimizde müthiş bir kıtlık çıktığı için, tahıl getirtmek üzere, birkaç adamımı, Mısır maliye nazırı olan Yusuf aleyhisselama yolladım. Epey bir zaman geçtiği halde gönderdiğim adamlar gelmeyince, adamlarımızdan bazılarına bir kantar (50 kilo kadar) gümüş verip herhangi bir yerden bununla bir kantar un alıp getirmesini istedim. Onlar da bulamadılar. Nihayet bir kantar altın verip tekrar gönderdimse de, yine bulamadıklarından, incileri öğütüp yemekten başka çare bulamadım. Fakat o da beni besleyemediği için, büyük bir servet içinde açlıktan ölümle yüz yüze kaldım. Benim bu acıklı hâlimi işitenler, gerekli dersi almalı, servetine güvenmemeli, gerekli iktisat yolunu tutmalıdır. Tarihte altının da, incinin de, geçmediği durumlar varsa da, benden başka dünyada hangi kadın bu kadar muhteşem ziynetler içinde ölmüştür?

Hazineler bu kadına fayda etmediği gibi, ahirette de para pul geçmeyecektir. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Üzerinde kul hakkı olan, ölmeden önce ödeyip helalleşsin! Çünkü ahirette altının, malın değeri olmaz. O gün, hak ödeninceye kadar, kendi sevaplarından alınır, sevapları olmazsa, hak sahibinin günahları buna yüklenir.) [Buhari]
[/FONT]
 
okuduğum bir kitapta rüyayı anlattığınız kişi nasıl yorumlarsa öyle çıkar veya gerçekleşir diyordu.ogünden sonra birinden rüya dinlemek istemiyorum ve hiç bir yorumda bulunmuyorum. kitabın ismi Şeriatül İslam.
 
Üst Alt