Güncel İçerik

Merhabalar

Engelli haklarına dair tüm içerikten üye olmaksızın yararlanabilirsiniz.

Soru sormak veya üyelere özel forumlarlardan ve özelliklerden yararlanabilmek içinse sitemize üye olmalısınız.

Teksan İnovatif Medikal: Engelliler, Engelli Çocuklar, Hasta ve Yaşlılar için emsalsiz ürünler

Bipolar teşhisim var. Askerlikten muaf olacak mıyım?

Selbuken

Yeni Üye
Üyelik
25 Haz 2026
Konular
1
Mesajlar
6
Reaksiyonlar
0
Arkadaşlar merhaba, burada yeniyim. Yaklaşık 2016-2017 senesinden itibaren bipolar teşhisim var. Bugün askerlik için muayene oldum; aile hekimi psikiyatriye yönlendirdi. Tek doktor, hiç yatışım olmadığı için "askerliğe elverişlidir" dedi. İtiraz ettim, yarın sağlık kuruluna çıkacağım, heyet bakacak bu sefer. Buna benzer durum yaşayan oldu mu? Tecrübelerinizi ve fikirlerinizi paylaşabilir misiniz? Heyette yapmam gereken bir şey var mı?
 
Merhaba.

Hemen hemen aynı süreçteyim diyebilirim. Bilgi almak için bir psikiyatrdan randevu almıştım. Remisyonda olduğum için ve bir işte çalıştığım için bipolar olduğunuzu düşünmüyorum, çıkar sağlamak siz bunu kullanıyorsunuz demişti.

Bugün sevk aldığım psikiyatra gittim. Elimde bipolar olduğuma dair ilk teşhis aldığım yıllardaki (2016) evraklar vardı. Zamanında takibimin yapıldığı doktorlardan epikriz raporu getirmemi istedi psikiyatr. Teşhisi aldığım hoca özeldi, başka şehirdeydi. Aradım yardımcı olacağını söyledi, evrak için gün verdi. Sonrasında devam ettiğim hoca da özele geçmişti. Takip edildiğim hastaneden arşiv bölümünden epikriz raporlarını çıkardım. Haftaya teslim edeceğim.

Epikriz raporlarınızı tam olarak teslim etmenizi öneririm aynı süreci yaşayan biri olarak. Elimizdeki evraklar sanırım kanıt niteliğinde oluyor.
 
ben de ilk seferde doktora gittiğimde heyete doktor düzenli gittiğim doktordan durum bildiriri istedi aldım ama doktor tanı girmemiş ondan 1 sene erteleme aldım sonraki gittiğimde bu sefer heyetin olduğu doktora gittim o hastahanedeki şehir hastahanesindeki oradaki heyetteki doktor 1 sene düzenli takip istedi ilaçlarımı kullandım ve düzenli her ay gittim heyette elverişli değil raporu aldım. Siz de alırsınız benim de yatışım yoktu ama intihar denedim 1 gece acilde yattım onun da etkisi vardır şimdi psikoz şizofreni tanısıyla halen gidiyorum 2 senedir.
 
Cevaplarınız için çok teşekkür ederim, bakalım yarın heyet ne diyecek
 
eskiden bi skilde prsudleri asamayip intenret oncesi zamanlardi 2400 mi 960 bos mi ne modemler vardi olsa olsa askeriyede
acaemligiyatirip sonra hava degisimleri verip oytle elverisli degildir diytorlardi.
askerden once bu isler olursa yani bi tane tadigim vardi zeka gerligi sorunlari vardi.
duzelecek bisi degil sonucta 40li yaslarin basinda vefat etti zati.ama 20li yaslarinda kac kere gitti geldi tehir tehir kac sene sonra verdiler askerlige elverisli degili

ben askerdeyken aldim ama onceden hasta oldgumu bilmiyordum sansliydi asker hasaede ustaligimi yapiyordum doalsiytle birlikte kucuktu.
zorlu br bolgede koca bi tumenin icinde olsa basima kotu seylerde gelebilir cok daha kotu durmlara da dusebilirdim askerigimde bitmeyebilir belki jayatimida kayedebilirdim

sonuc ne olursa olsun gozunuzu karatermayin dedi %1 ihtimal neetlediler ne elversli degildir dediler askere aldilar yinde surec bitmez acemlikte alirsin sevkini hanyelerde anlatrsin derdini mutlaka sonuca ulasirsin isalalh boyle zor yollardan olmaz kolayca cozulur

magara deri gibi zamanda 30-31 sene once bana oldua bu modern devirde bi yol blunur
ama bu e nabizdaki veriler 5-10 sene senelde silinmesi gecmisin gorulemesidurumlar kotu orasida kesin
 
@Selbuken, bipolar teşhisli birine nasıl elverişli verdiler anlamadım. Heyette elverişli verirse tekrar itiraz edersin hakem hastaneye gönderirler
 
@Beylane, evet ben de çok şaşırdım, 2019 yılından itibaren bir ton rapor var. E nabızdan da görüyor. Asistanı da uyardı ama yatış olmadığı için elverişli yazdı büyük ihtimalle
 
@Beylane, merhaba tekrardan bugün itiraz sonrası 2. Psikiyatriye göründüm Epikriz vs belgelerimi istedi kontrol etti askeri heyete yönlendirdi. Askeri heyet sorumlusu da biz seni arayacağız dedi
 
Üst Alt