Güncel İçerik

Merhabalar

Engelli haklarına dair tüm içerikten üye olmaksızın yararlanabilirsiniz.

Soru sormak veya üyelere özel forumlarlardan ve özelliklerden yararlanabilmek içinse sitemize üye olmalısınız.

Teksan İnovatif Medikal: Engelliler, Engelli Çocuklar, Hasta ve Yaşlılar için emsalsiz ürünler

Sağlık kurulu raporu ücretli midir?

trablons

Üye
Üyelik
11 Şub 2026
Konular
19
Mesajlar
159
Reaksiyonlar
78
engelli tespit için sağlık kurulundan mhrs den randevu aldım ama sorum şu oraya gittiğimde sağlık kurulu için ücret ödeyecek miyim ? devlet hastanesi gideceğim yer.
 
ben çok rapor çıkarttım sade birine para yatırdım
 
@trablons, bende yeni aldım raporu ilki ücretsiz diye okudum ikinci ne kadar olur 1 sene sonra görürüm nasip olursa
 
@trablons, ben imamım. İmamlığa başladıktan sonra bipolar teşhisi kondu.

@trablons, siz neden almak istiyorsunuz raporu hastalığınız ne
 
ÖTV muafiyeti için başvuruyorsanız da ücret ödüyorsunuz.

İlk başvurumda 1.250 TL, itirazdan sonra gönderildiğim hastanede 1.750 TL ve son olarak hakem hastanede de 1.750 TL ödedim.

İtirazdan sonra gönderildiğim hastanede de ücret alınmasını anlarım da hakem hastanede ücret istenmesi son derece saçmaydı. Ben keyfimden gitmiyorum oraya, il sağlık müdürlüğü ortada bir anlaşmazlık olduğu için kendisi gönderiyor. Başka bir şehre gitmek zorunda kalmak da cabası... Bir an önce süreç bitsin diye uğraşmak istemedim aslında ama aslında peşine düşmek lazım.
 
@Sargoz, bunun şimdi türleri mi var bir engelli raporu için gidecem görünüşe göre paralı.Niye mhrs de bahsetmez ki bundan
 
@trablons, Evet başvurduğunuz kuruma gidince size bir form verecekler. Engelli yardımı, engelli kimlik kartı, ÖTV muafiyeti gibi seçenekler var.

Talep ettiğiniz rapor türüne göre ücret ödemeniz gerekiyorsa size söylerler.
 
@Sargoz, dostum sağol cevap için hangi seçeneği seçmeliyim sargoz? engelli seviyem belli olsun ekpss ve engelli arayan işlerde çalışırım diye düşünüyorum
 
@trablons, Bunun için bildiğim kadarıyla engelli kimlik kartı ve varsa istihdam gibi seçenekleri işaretlemeniz yeterli olacaktır.

Ama yine de bu formu teslim alacak görevliye rapor alma amacınızı net bir şekilde söyleyin, o sizi yönlendirsin. En garantisi bu.
 
SGK sevki ile gittim , Bağ-Kur ödüyordum son kalan kısımları hastane 1750 TL ödedim.
Muhtemelen SGK olmadığı için aldılar.
Hayatımda ilk kez rapor için para verdim:)
 
Benim raporu ilk defa aldıktan sonra yeniledim. 2 yıllık vermişlerdi. O şuan bitti. Şimdi alsam yeniden ilk rapor gibi mi olacak?
 
Bitmeden basvursaydin keşke 1 2 ay öncesinde, yeniden heyete giriceksin. Devam ediyorsa sürekli verebilirler rahatsızlığın. Benimde ilk raporum 2 yıllık süreli idi sonrasinda hep sürekli verildi.
 
@trablons, engelli raporu alırken engelin çıkmazsa yani %40 sağlamassan cüzzi bir miktar para alırlar ama engelin %40 ve üzeri çıkarsa süreli olsa para alınmaz ben 2 senede bir alıyorum hiç para ödemedim.
 
Üst Alt