Güncel İçerik

Merhabalar

Engelli haklarına dair tüm içerikten üye olmaksızın yararlanabilirsiniz.

Soru sormak veya üyelere özel forumlarlardan ve özelliklerden yararlanabilmek içinse sitemize üye olmalısınız.

Teksan İnovatif Medikal: Engelliler, Engelli Çocuklar, Hasta ve Yaşlılar için emsalsiz ürünler

Engellilik meselesinin bir imtihan olduğu inancı

spastik

Üye
Üyelik
15 Eyl 2005
Konular
44
Mesajlar
736
Reaksiyonlar
65

İMTİHAN​


Ortalama bir insan ömrünün 65 yıl olduğunu düşünelim. Evet, çok uzun sayılmaz; fakat kısa olduğunu söylemek de mümkün değildir. Özellikle de her gün, her saat ve her dakika önünüze yeni engeller çıkıyorsa...

Üstelik bu 65 yıl herkes için aynı uzunlukta değildir. Havuz başında sevdiklerinizle geçirdiğiniz dört saat ile yoğun bakım ünitesinde, solunum cihazına bağlı ve bir dakika sonra ne olacağını bilmediğiniz evladınızın başında geçirdiğiniz dört saat aynı anlama gelmez. Sayısal olarak ortada hiçbir fark yoktur. Akrep ve yelkovan herkese aynı hızla hareket eder. Zamanın size bir düşmanlığı, başkalarına da bir ayrıcalığı yoktur. Fakat yaşanan duygular, yüklenen anlamlar ve taşınan ağırlık bakımından hiçbir şey aynı değildir.

Engellilik meselesinin bir imtihan olduğuna inanabilirsiniz ya da inanmayabilirsiniz. Bu yazının konusu da zaten bu değildir. Ancak şu bir gerçektir ki, engellilikle birlikte geçirilen hayat bir gün, bir ay ya da birkaç yıldan ibaret değildir. Çoğu zaman bir ömürdür. Bu nedenle meseleyi yalnızca sabır ve dayanma ekseninde ele almak yeterli değildir.

Bence engellilik, imtihan olmasının ötesinde bir vizyonu, bir misyonu ve aynı zamanda seküler bir anlamı da gerektirir. İnsan, yalnızca gelecekte elde edeceği sonuçlarla değil, bugün üretebildiği anlamlarla da ayakta kalır. Kısa vadede görülebilen küçük başarılar, olumlu geri bildirimler ve hayatın içinde karşılık bulan çabalar; yeni motivasyonların, yeni mücadele biçimlerinin ve yeni umutların kaynağı olabilir.

Çünkü insanı hayatta tutan şey yalnızca dayanmak değildir. Bazen asıl mesele, yaşadığı zorluğun içinde kendisine ve başkalarına değer katabilecek bir anlam inşa edebilmektir. Engellilik de tam bu noktada, yalnızca taşınan bir yük değil; aynı zamanda insanın kendini, toplumu ve hayatı yeniden düşünmesine vesile olan güçlü bir tecrübeye dönüşebilir.
 
hafif engelibirseylerin tum hayati ailenin maddi durumla cok dogru orantili oluyor
biri tuz profil demirden 100 senelik teknoliki tekerli sandale ile hareket edemezken digeri elektrklidestekli kalkip inebien merviden bilecikabin sandalede olurken
biri evine rampalar:arabalar tamplali otmatatli mini manlar fizik tedavi uzmanlart evde egitimler dogotlrar ekiplerle hayat sarlari bir olmuyor
tandigim fizisel engelli bi kisi vardi gecmiste internetten vok hayat doluydu hala da oyle sadece ayagini kullabiliyordu kalveye ayagi ile yaziyordu.
ben calsiamazken o ise girdi yakinda emekli olucak.ben karamsarken o hayat dolu
bunlar cevresel etkiler aile kadar kislierin kislikleriylede alakali

bence bir imtahan falan degil.bazi insanlar bundan guc aliyordur dini monasyonlarla engeliolmasinagerek te hayati her zorlugu her sorunu boyle ele alanlar var
hayati sermelerine degil sarilmarina yardim ediyorsa ne guzel.yoksa bence sahsen bu bakis acisi hatali
ianamayan bir birey olarak plecebo etkisi bile olsa bundan olumlu faydanamis burda guc kazanmis insalari yok saymam

ama bundan guc kazanmak hayata tutunmak yerine ailenin engeli bireyi icin bajane uretme cavasi olursa bu toplumun itleyisici dislayici davranislari gibi yanlis bir tutumdur
hayir sen ve ailen nir suc islemedneizallah sizi bunla siniyor seni bilerek sakat birakti dogumda nefesiz birakti beynine kan gidemedi diye cez meza snama olmaz
bunu zor kabahat bela olarak gormedikten bunu motasyon araci kullanamara lafim yok yani
bu agir engelli arkasin haricinde bi suru insan tandigim hepsi de benden olumlu hatata tutunmus vi cogu calsisan topluma faydali bireyler
ben ise guys engelsiz bir birey olarak tmamen aileme ve topumay ukum zararim
hanibi filmde meme donumus bi replik vardi olsun kalbi engelli olmasin gi bisi diyordu adam

bu konuda kizmam da senelerce bunu negatifetkilerini tumyoplımda gorulmesi ialeler cocuklarindan utandilar sakladilar disladilar cocuk ustunde kotu etkiler biraktilar toplumsal olarakta bu cok yanlis ve aci bir olay
 
Üst Alt