Güncel İçerik

Merhabalar

Engelli haklarına dair tüm içerikten üye olmaksızın yararlanabilirsiniz.

Soru sormak veya üyelere özel forumlarlardan ve özelliklerden yararlanabilmek içinse sitemize üye olmalısınız.

Teksan İnovatif Medikal: Engelliler, Engelli Çocuklar, Hasta ve Yaşlılar için emsalsiz ürünler

İstifa ederek işten hemen çıkabilir miyim?

Batax

Üye
Üyelik
28 May 2013
Konular
17
Mesajlar
170
Reaksiyonlar
57
Yaklaşık 3 yıl önce bir firmada engelli kadrosunda çalışmaktayım. Firmayla ilgili hiçbir sıkıntım olmadı. Sadece artık çalışacak durumum kalmadı ve işten ayrılmayı düşünüyorum. İşten ayrıldıktan sonra emeklilik hakkımı bekleyeceğim ve başka yerde çalışmayacağım. Çalışma yılı ve yeterli SGK prim günleri dolduğu için başka yerde çalışmama artık gerek kalmadı. Ancak buna rağmen ihbar süresi diye bir şey var. Hemen çıkmak istesem işverene tazminat ödemek durumunda kalacakmışım. Acaba işten kolay bir şekilde kendi isteğimle nasıl istifa ederek işten çıkabilirim?
 
kaç bin günün var sgk primi olarak? evet kötü kod verip çıkartabilir iş veren
 
4500 prim günü, 20 yıl sigorta sürem var.
 
Şimdi şöyle birşey var, emeklilik süren geldi mi ? Geldi ise tazminat alabilirsin.
Kendi isteğinle zamanın gelmeden ayrılmak istersen tabiki tazminat vermezler. Ama işyeri ile konuşup durumunu anlatarak hemen istifa edebilirsin.
Evet ihbar süresi hem işçi hem işveren için geçerlidir.
Ama anlaşarak ayrılabilirsin başka seçeneğin yok.
 
@Batax, sağlık problemleri olduğunu hastaneden rapor getirip isyerinize verirseniz bir sıkıntı olmaz ayrıca tazminatızi alirsiniz
 
3 yıl için 6 hafta ihbar süresi varmış. maaşını ödemeyebilir. aranızda anlaşmanız gerekir
 
Batax sen emeklilige başvurdun mu sartlarin kurtarmiyor mu detaylı bilgi versen.
 
Parayla sorunum yok, yani tazminat almak gibi derdim yok. Yeter ki işten ayrılıp emeklilik hakkımı evden geçirerek beklemektir.
 
@Batax, o zaman işyerine bildir ben işyerinden ayrılmak istiyorum deyip işveren iki üç gün zarfında sizin işinizin feshini yapar dert etmeyin

Eğer tazminat filan almak istemiyorsanız da işinize 3-4 gün gitmezsiniz işveren 3 gün işe gelmediğiniz taktirde tazminatsız işten atabilir o zaman bu yolu secin
 
Evde ailem biraz rahatsız, onlarla ilgilenmem lazım. Yine de parayla sıkıntım yok ve emeklilik gelene kadar evde olmam lazım hep.
 
Ya hiçbirine gerek yok arkadaşım senin raporun var , insan kaynaklarına yada yöneticine direk durumu anlat , sağlık sorunlarım sebebi ile artık çalışamıyorum. Kendi isteğimle ayrılmak istiyorum diye durumunu anlat.
 
Kardeşim şimdiki İş Kanununun hükümlerini bilmiyorum, yani 2008 veya 2009 yılındaki hükümler aynen geçerli midir değil midir bilmiyorum demek istiyorum.

Ben sadece 2008 veya 2009 yılında yaşanan bir hadiseden bahsedeyim. 2008 veya 2009 yılında bir arkadaş benim de bir zamanlar çalıştığım iş yerinden “Hadi bana eyvallah, ben gidiyorum” diyerek ceketini alıp çıkmış gitmiş, istifa etmiş. İş yeri de bu kişiyi mahkemeye vererek hemen çekip gittiği için sanırım ÜÇ AYLIK maaş tutarında (3 ay konusunda tam emin değilim) tazminat talep etti. Arkadaş mahkemede bir konuda lehine şahitlik yapmamı istedi. Arkadaş haklı olduğu için gittim ve mahkemede arkadaş lehine şahitlik yaptım. Hakim, iş yeri avukatını çok fena azarlayarak yerin dibine soktu (bir dövmediği kaldı). Sonuç ne oldu bilmiyorum. Ama sanırım iş yeri tazminat kazanamadı.
NOT. Engelli değil idi kişi.
 
@Batax, işyerine istifa edeceğini bildirdikten ve istifanı imzaladıktan sonra ihbar diye bir şey olmaz .
 
Peki arkadaşlar, para derdi olmayıp, her ay GSS primi ödeyecek durumu olan biri, emeklilik hakkını evden daha rahat bekleyebilir mi?
 
@alifatih1958, şahıs engelli kadrosundan çalışıyor zaten.rahatsizligimdan dolayı çalışmak istemiyorum deyip geçecek ne var bunda

@Batax, bekleyebilir sıkıntı yok
 
Sevgili kardeşim, ben "bir şey var veya yok" demiyorum.
Belki vardır, belki de yoktur.
Kanuna bakmak gerek.
Ben sadece yaşadığım hadiseyi aktardım.
 
çıkmak istedikten sonra 6 hafta daha çalışman gerekiyor bana da ihbar gönderilmişdi. son maaşımı almadan 6 yerine 2 hafta çalıştım ihbardan sonra. benim yerime eleman bulana kadar çalışmam gerekiyordu
 
@Kumarbaz, sizin durumunuz ayrı bir şey.sahis kıdem tazminatı ihbar tazminatı almak istemiyor siz bunu anlamiyorsunuz
 
@Mustafa _10, şahıs kıdem tazminatı alamaz kendisi 6 haftalık tazminat ödeyebilir işyerine hukuki olarak
 
@Kumarbaz, siz çok buluyorsunuz.sahisin sağlık problemi var onu öne sürecek.bu durumda değil tazminat ödemek.tazminat bile alabilir.keske işveren davacı olsa.siz ne saçmalıyorsunuz
 
@Mustafa _10, bu iş mahkemede bitebilir ben şahsın soğlık durumunu bilmiyorum ona mahkeme karar verir. neyse ben sağlıklı ortamlar için yazdım
 
Önce kanunlari bileceksiniz.sonra bilmediğiniz konuya cvp vermeyeceksiniz.insanlari yanlış yola sevkedersiniz.
 
ben 10 yılda 30 tane iş değiştirdim ve 6 yıldır işsizim her çeşit yer gördüm. isterse hemen git der istarse 6 hafta daha çalış ben eleman bulunca işi öğrenince gidersin diyebilir son kanunları bilmiyorum değişti mi
 
@Kumarbaz, 10 yılda 30 yer değiştiren bir bişi zaten boş insandır kusura bakmayıniz lütfen

Ben 2011 yılında emekli oldum.ve halada çalışmaktayım bırakın 10 yılı emekli olali 15 yıl olmuş gerisini siz düşünün
 
@Mustafa _10, ben boş insan değilim 3 üni diplomam var ama yarım akıllıyım psikoloji yüzünden sosyal ortamlarda duramıyorum kaçıp gitmek istiyorum ömrüm yalnıkla geçiyor
 
@Kumarbaz, 3 üniversite bitirmiş sin iyi okulda sabredip okumussunuz ne güzel.keske hukuk yada Uluslararası hakla ilişkiler okusaydiniz
 
İşten ayrılacağını işyerine bildirip istifa kağıdını da imzaladıktan sonra hiçbir şey olmaz kime ne çalışmaya mecbur mu ?
 
Bu konuyu açan kişi yorum yapsın yada gidip Acura danissin ne diyeyim ben size
 
Üst Alt