Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Psikoz geçirip tedavisini bitirip iyileşen, ilaçları bırakan var mı?
%99,99999'u ömür boyu ilaç kullanımı ile yaşama devam eder. Bu iyi bir şeydir. Yeter ki ilaçların dozu ve kombinasyonu kişiye en faydalı olacak şekilde ayarlanabilsin ve kişi de ilaç kullanmayı hiş bir şart altında aksatmasın
merhaba, ilaçları bırakacağım demiyorum hatta benim doktorum sizin ilaçlarınızı azaltalım, sonrada belki bırakırız dedi. Ona olumsuz baktım. lakin söylediğiniz şeyin doğru olmadığına o kadar inanıyorum ki... ben düşüncemde doğru olduğuma da kesin gözü ile bakıyorum. Ama şurda bir detay var ki sizi suçlamıyorum veya benle aynı görüşte olmadığınızdan ve olmayacağınızdan size "o öteki kişi" gözüyle de bakmıyorum, bu modern denilen bilimin çaresizliği belki acınacak olması durumudur sadece. yada bir nevi köşeye sıkışmışlıktır.
bana denilen farklı ama, 6-12 ay içinde bıraktıracağım diye. Çoğu yerde ilk ataktan sonra iyileşen çokmuş. Tek atak ile kurtaranlar da varmış. @OturanBoğa
Psikotik belirtiler televizyonun sizinle konuşması, düşüncelerinizi diğer insanların kelimesi kelimesine bilmesi, insanları cin sanmak gibi şeyler olabilir. Bunlara hezeyan denir. Halüsinasyon duyuyor da olabilir psikotikler. Gerçek sanıp cevap verebilirler.
@Pickle, bunların hiçbiri yok. Sadece hacklendiğimi sandım, algoritmanın onüme saçma sapan videolar attığını söyledim. Bir de bir ortamda bir kişiyle bulunduğumu düşündüğümü söyledim ama buna inanmadım sadece düşündüm
@Luci,
Bana 13 yaşındayken sokağa çıkmaya korkuyorum diye psikoz teşhisi konulmuştu. Sadece korku vardı, gerçeklikten kopup emin olma gibi durumlar yoktu.
Demek istediğim bazen böyle durumlarda doktorlar tanıya psikoz girebiliyorlar.