Güncel İçerik

Merhabalar

Engelli haklarına dair tüm içerikten üye olmaksızın yararlanabilirsiniz.

Soru sormak veya üyelere özel forumlarlardan ve özelliklerden yararlanabilmek içinse sitemize üye olmalısınız.

Teksan İnovatif Medikal: Engelliler, Engelli Çocuklar, Hasta ve Yaşlılar için emsalsiz ürünler

Psikoz geçirip tedavisini bitirip iyileşen, ilaçları bırakan var mı?

Luci

Üye
Üyelik
11 Haz 2026
Konular
6
Mesajlar
61
Reaksiyonlar
11
Bu durumu merak ediyorum, deneyimleyen bir arkadaş varsa tecrübelerini anlatabilir mi?
 
risperdal 2 mg a düşürüp öyle yaşamayı düşünüyorum ama dur bakalım hastaneye yatarsam farklı olur
 
%99,99999'u ömür boyu ilaç kullanımı ile yaşama devam eder. Bu iyi bir şeydir. Yeter ki ilaçların dozu ve kombinasyonu kişiye en faydalı olacak şekilde ayarlanabilsin ve kişi de ilaç kullanmayı hiş bir şart altında aksatmasın
 
@OturanBoğa,

merhaba, ilaçları bırakacağım demiyorum hatta benim doktorum sizin ilaçlarınızı azaltalım, sonrada belki bırakırız dedi. Ona olumsuz baktım. lakin söylediğiniz şeyin doğru olmadığına o kadar inanıyorum ki... ben düşüncemde doğru olduğuma da kesin gözü ile bakıyorum. Ama şurda bir detay var ki sizi suçlamıyorum veya benle aynı görüşte olmadığınızdan ve olmayacağınızdan size "o öteki kişi" gözüyle de bakmıyorum, bu modern denilen bilimin çaresizliği belki acınacak olması durumudur sadece. yada bir nevi köşeye sıkışmışlıktır.
 
prof dediğine göre seni rahatlatacak ilaçlar verecez demişlerdi
 
Ölene kadar ilaca devam şuan öyle gözüküyor
 
bana denilen farklı ama, 6-12 ay içinde bıraktıracağım diye. Çoğu yerde ilk ataktan sonra iyileşen çokmuş. Tek atak ile kurtaranlar da varmış. @OturanBoğa
 
Siz psikoz olduğunuza emin misiniz?

Psikotik belirtiler televizyonun sizinle konuşması, düşüncelerinizi diğer insanların kelimesi kelimesine bilmesi, insanları cin sanmak gibi şeyler olabilir. Bunlara hezeyan denir. Halüsinasyon duyuyor da olabilir psikotikler. Gerçek sanıp cevap verebilirler.
 
@Pickle, bunların hiçbiri yok. Sadece hacklendiğimi sandım, algoritmanın onüme saçma sapan videolar attığını söyledim. Bir de bir ortamda bir kişiyle bulunduğumu düşündüğümü söyledim ama buna inanmadım sadece düşündüm
 
@Luci,
Bana 13 yaşındayken sokağa çıkmaya korkuyorum diye psikoz teşhisi konulmuştu. Sadece korku vardı, gerçeklikten kopup emin olma gibi durumlar yoktu.
Demek istediğim bazen böyle durumlarda doktorlar tanıya psikoz girebiliyorlar.
 
Üst Alt