Güncel İçerik

Merhabalar

Engelli haklarına dair tüm içerikten üye olmaksızın yararlanabilirsiniz.

Soru sormak veya üyelere özel forumlarlardan ve özelliklerden yararlanabilmek içinse sitemize üye olmalısınız.

Teksan İnovatif Medikal: Engelliler, Engelli Çocuklar, Hasta ve Yaşlılar için emsalsiz ürünler

Ölüm hakkı (ötanazi) konusundaki görüşler... [Tartışma]

Bence tamamiyle kişisel tercihlere saygı duymalıyız.Eğer şahıs bardağın dolu tarafını görmezden gelip,bardağın boş tarafını görmekte israrlıysa,ötenaziyi seçmek hakkıdır.İntiharları önleyebiliyormu devlet?Ötenazi isteyen şahıs psikolojik tedavi almalı.Hala bu yaşamın ona zul verdiğine inanıyorsa o zaman...
 
ÖTANAZİDE BİR TÜR İNTAHAR.SİLAHI BEN KENDİ KAFAMA SIKMIYORUMDA SANA VERİP SENİN YAPMANI İSTİYORUM GİBİ BİRŞEY.NE FARKI VAR Kİ.YAŞAM BU ŞEKİLDE SON BULMAMALI.BENİM FİKRİM BU.
 
İntiharla Ötenaziyi ayırmak lazım..

Yaşamdan bıkmak ve yaşamdan yorulmak, İşlerinin ters gitmesi, engelli duruma düşmek vs. ötenazi sebebi sayılamaz bence ?

Ancak bitkisel hayata girmiş veya çaresi olmayan bir hastalığın pençesine kapılmış hergün ölüme bir adım yakalaşan ve dayanılmaz acılar çeken insanlara ötenazi hakkının koşulsuz olarak verilmesi taraftarıyım.

Empati yapıyorumda ben yukarıda saydığım koşullarda kesinlikle ötenazi isterdim. Günahsada tanrıyla arama kimsenin girmesini istemez çünkü mahşerde benim vereceğim hesabın kimseyi ilgilendirmeyeceğini düşünürdüm.

İşin dinle ilgili birde başka bir yönü var kişi Ateist ise ve ölümden sonra dirileceği inancını taşımıyor ise birilerini kendi dini kuralları gereğince başkasının yerine karar verememeli ....

 
HER İNSAN; EĞER FİİLİ EHLİYETE SAHİP İSE KENDİNDEN SORUMLUDUR...
ÖTENAZİ KONUSUNDA ; BUNU YAPMAK İSTEYEN KİŞİ KENDİ KENDİNE KARAR VEREBİLİR DURUMDAYSA BUNU UYGULAYABİLMELİ. YOKK BİLİNCİ YERİNDE DEĞİLSE HEM KENDİSİ HEM YAKINLARI TARİF EDİLEMEZ ACILAR YAŞIYORLARSA ; BU KARARI DOKTORLARI VE AİLESİ DE UYGULAYABİLME HAKKINA SAHİP OLMALI...
BU DURUMU ANLAYABİLMEK İÇİN ÖTENAZİYİ İSTEYEN KİŞİLERİN ÇEKTİKLERİNİ ÇEKMEMİZ GEREKİR Kİ ONLAR GİBİ DÜŞÜNEBİLELİM... ALLAH BU ŞEKİLDE ACI VE SIKINTI KİMSEYE VERMESİN İNŞAALLAH AMA VERDİKLERİ DE OLUYOR. BENCE İNTİHAR=ÖTENAZİ... TEK FARK VAR İNTİHARDA KİŞİ KENDİ KARARI DOĞRULTUSUNDA YAŞAMINA SON VERİRKEN, ÖTENAZİDE BUNU YAPMAYA BAŞKA BİRİLERİNİN YARDIM ETMESİ...
benim şahsi görüşüm kişilerin kararlarını uygulamada özgür olmaları... bunun doğuracağı sonuçlara tabiki katlanmak koşuluyla... ahiret inancına sahip bi insan, Allahın verdiği canı yanlızca Allahın alacağı görüşündedir... Ben de bu düşünceye sahibim. Rabbim kimseyi katlanamayacağı acılarla sınayarak, bu gibi yöntemleri uygulamak zorunda bırakmasın inş.
 
ndipi arkadaşıma katılıyorum. aslında düşününce evet diyorsun. bu kadar acı çekmektense ölmeyi isteme hakkım olmalı. nefes almanın hiçbir faydası yok ne bana ne de aileme. ama öte yandan ölmeyi istemenin diğer adı intihar. ve bu da Allah katında affedilmeyecek hataların en başında geliyor.

:(
 
Ölüm insan hakkı olarak kabul edilmemeli. Ne demek ölüm hakkı? Ölüm zaten hak, yani er ya da geç hepimiz bir şekilde bir yerde öleceğiz. Bu hak başka birşey, böyle hak olmaz, olmamalı.

O zaman herkes işin kolayına kaçsın, çaresiz!!! hastalıklara yakalananlar hemen ölümü seçsin. O zaman bilimadamlarının da hastalıkların çözümü için çalışmasına gerek kalmaz. Çaresiz kalan hemen ölsün. İnsan hayatı bu kadar kolayca silinip atılabilecek kadar değersiz olmamalı.

Tamam kendini öldürmek istiyorsa öldürsün. Ne yani buna nasıl engel olunabilir ki? İntihar eden bir sürü insan var, onlara "intihar yasak kardeşim, ölemezsin" mi diyeceğiz? Ya da bu insanlar intihar kabul edilebilir birşey olduğu için mi yasada yeri olduğu için mi hayatlarına son veriyorlar?

Allah bu durumda çaresiz kalan insanların yardımcısı olsun. İnşaallah tıptaki gelişmeler bu tür hastalıkların çaresini bulur...
 
ÖTENAZİ HAK'MIDIR?

BUGUN SABAH Bİ TV PROGRAMINDA İZLEDİGİM Bİ ENGELLİ ARKADASIMIZIN YASADIKLARINI SİZE ANLADIGIM DİLLE ANLATMAK SİZLERİNDE DÜŞÜNCELERİNİ ALMAK SİZLERLEDE PAYLAŞMAK İSTEDİM DURUM ÖTENAZİ....


DURUM ŞU ŞEKİLDE ARKADASLAR:
21 YIL ÖGRETMEN OLARAK VE ÇOK AKTİF OLARAK YAŞAYAN BİR ÖGRETMEN ABİMİZ YAKLAŞIK 4 YIL ÖNCE GEÇİRDİGİ TALİHSİZ KAZADAN DOLAYI 'C-4' SEVİYESİNDEN ALDIGI HASARLA OMİRİLİK FELCİ OLMUŞ...

BÜYÜK ACILAR YAŞAYAN BU HOCAMIZ AİLESİNE VE ÇEVRESİNE YAŞATTIGI ZORLUK VE ACILARDAN KURTULMAK ADINA ÖTENAZİ OLMAK VE YAŞAMINA İSTEKLİ Bİ ŞEKİLDE SON VERMEK İSTİYOR. EVET ÜRPERTİCİ GELEBİLİR SİZLERE BANA GELMEDİ..

DİYORKİ HOCAMIZ 'YA ADAMCA YAŞAYACAKSIN YADA ONURLU Bİ ŞEKİLDE ÖLECEKSİN'
VERDİGİ ÖRNEKLER ŞU ŞEKİLDE Bİ AT AYAGI KIRILDIGINDA VURUYORUZ DOGRUDUR
BAŞKA Bİ HAYVANIMIZ HASTALANDIGINDA ACI ÇEKMEMESİ İÇİN ÖLDÜRÜYORMUYUZ DOGRUDUR.

ŞİMDİ HCA DİYORKİ BENİMDE İSTEGİMLE ÖLMEM HAKKIM DEGİLMİ ÖTENAZİ İSTİYORUM..
AMA DİN BURDADA ENGEL İNANAMIYORUM BUNUNDA DİN OLAYINI GÜNDEME GETİREREK ENGELLENMESİNE OYSA, HOLLANDADA YUNANİSTANDA YAPILDIGI VE ADINA İYİ ÖLÜM DENİLDİGİNİ DUYMUŞTUM Bİ DAHA DUYDUM..

OLAYA ŞU AÇIDAN BAKALIM Bİ ENGELLİ BAKIMA MUHTAÇ VE BAKACAK KİMSESİ YOKSA VEYA VARSA ACILAR ÇEKİYOR BUNLARI KALDIRAMIYORSA ÖLMEYİ İSTEMESİ DOGAL DEGİLMİ??

BEN ŞAHSİ FİKRMİ BELİRTEYİM ÇOK ŞÜKÜR Kİ BAKACAK Bİ ÇOK KİŞİ VAR BANA AMA KİMSE OLMASA BENDE YASAL OLSA ÖTENAZİYİ DÜŞÜNÜRÜM VE BENDE TIPKI DİGER ÜLKELER GİBİ İYİ ÖLÜM TEMİZ ÖLÜM DERİM SİZLER BU DUUMDA ÖTENAZİYİ İSTERMİYDİNİZ ????
 
nasıl ki yaşama hakkı varsa, ölümde yasal hak olmalı!..
herkezin en doğal hakkı bence..
insanlar ızdırap çekerken, zorla acı vererek tutsak edilmemeli.
kimse canı hoşken ölümü tatmak istemez!..
adına ister iyi ölüm deyin, ister kurtuluş...
( "içimizdeki deniz" filmi buna en iyi örnek teşkil ediyor. )
 
İnsan neden ölmek ister? Ötanazi hangi ruh halinde istenir? Bir çok arkadaş, genel olarak 'bedensel ,duyumsal algılamalar yetersizse ötanazi uygululanabilir'demiş...Ceninken bahsettiğiniz vasıflara sahip değilmiydiniz? Yani sizin de aslında aklen,bedenen ve ruhen eksik olduğunuz bir dönem vardı değil mi? O dönemde bile bebek, istenmediğini hissederse toprağın yer çekimine karşı koymaz,kendini bırakırmış.Yani ana rahminde sonunu hazırlıyor.Üstelik bunu iğneyle,ilaçla da yapmıyor. Peki şimdi değişen ne? Sabrınız mı? Anlayışınız mı? Biri dünyadan 'ötelenerek ' gitmek istiyorsa bunun nedeni onu hayata bağlayamayan çevresidir.Bedensel acılar uyuşturulabilir.Ama bir insana 'yaşamasa da olur' gözüyle bakılıyorsa,bir de üstüne acı çekmesin safsatası ekleniyorsa,kurtuluşu hastadan çok hasta yakınları istiyor demektir.Bazen hayatlarımızı istediğimiz için değil' istendiği' için yaşarız.Ötanazi isteyenler de istenmedikleri için gitmek isteyenlerdir. Kendilerini yük olarak görenlerdir.Ötanazi isteyenlere Bu dünyanın parçası olmaktan bıkmamaları için gerekli psikolojik destek verilmeli herşeyden önce.

'Ben ölmek istiyorum,taşıdığım can boş' diyen biri yaşarken kendi kendini 'ötelemiştir' zaten...Ne yazık ki...
 
Tıbben tedavisi mümkün olmayan çok acı çeken hastalara ötenazi hakkı verilmeli ben annemi son yolculuğunda izlerken çektiği acıdan(yumurtalık kanseri ) , aklımı oynattım yıllardır psikolojik tedavi görüyorum şimdi tek duamdır bu evlatlarım beni öyle ölürken izlemesin Giden gidiyor kalanda büyük hasar kalıyor ,umarım bana gelende ötenazi çıkar sessizce onurla giderim .Bu hastalara, bakım için başkalarına muhtaç olanlara (kendi istekleriyle )ötenazi olmalı ...
 
mezopotamyalı kederi' Alıntı:
'Ben ölmek istiyorum,taşıdığım can boş' diyen biri yaşarken kendi kendini 'ötelemiştir' zaten...Ne yazık ki...

Bütün o bitmeyen cümlelere özet olmuş bu cümle.
 
İyi ama, tartıştığımız şey "kimse ölmek istemesin, herkes mutlu olsun" değil ki. Biz, "ben mutsuzum ve şu-şu-şu sebeplerle acı çekiyor, ölmek istiyorum" diyen yetişkin birisinin, bu isteğinin yerine getirilip getirilmemesini tartışıyoruz.
"Ben ölmek istiyorum" diyen ve/fakat bunu yapacak fiziksel gücü olmayan birine, "hayır, ölmene izin veremem, kendimce gerekçelerim var. Senin ne düşündüğün önemli değil benim için. Mecbursun benim kararıma uymaya ve acı çekerek de olsa yaşamaya" deme hakkımız var mı, yok mu?
 
Kesinlikle yok..
akli dengesi yerinde olan yetişkin bireylerin kendi kişisel tercihleridir!..
bu bir tercih meselesi, bence buna saygı duyulmalı.
 
"Ben ölmek istiyorum" diyen ve/fakat bunu yapacak fiziksel gücü olmayan birine, "hayır, ölmene izin veremem, kendimce gerekçelerim var. Senin ne düşündüğün önemli değil benim için. Mecbursun benim kararıma uymaya ve acı çekerek de olsa yaşamaya" deme hakkımız var mı, yok mu?

YOK :D
 
OturanBoğa' Alıntı:
"Ben ölmek istiyorum" diyen ve/fakat bunu yapacak fiziksel gücü olmayan birine, "hayır, ölmene izin veremem, kendimce gerekçelerim var. Senin ne düşündüğün önemli değil benim için. Mecbursun benim kararıma uymaya ve acı çekerek de olsa yaşamaya" deme hakkımız var mı, yok mu?

Yok tabiki; komşunun çocuğu hakkında fikir beyan etmeye ya da onun eğitim sağlık gibi hakları üzerinde yorum yapmaya, alıp almayacağı hakkında karar vermeye benziyor bu! Diyorum ki "sen kimsin!" hangi veli hangi vasi kişinin hayatına devam edip etmemesine karar verebilir?

...ve kişinin kendisi; aynı şey kendisi için de geçerli. Dünyaya gelme kararını nasıl kendisi verememişse, ayrılma kararını da kendisi veremez. "Vardan da yoktan da ötede bir VAR vardır.." diyor sezai karakoç. Bayrak O'nun elinde startı da o veriyor finale de o karar veriyor, bedenin sahibi değilsin ki tasarruf hakkın olsun.

Diriltende öldüren de Allah’tır. Allah istediklerinizi görür. ( Ali İmran Suresi,156

NOT: Dini bilgiler ve duygulardan sıyrılıp yorum yapmayı düşündüm; ama olmadı.. nerden tutup söze başlasam yine O'na çıkıyor, olmadığı yer yok çünkü.
 
Sevgili fatma kahveci,

Olaylara ya da durumlara "inanan" insan gözüyle baktığımızda Allah'ın kahrını da lütfunu da hoş karşılıyoruz. Ben en basit baş ağrısında bile "kesin şu başımı" diyebiliyorum.Tabi bunu ne kadar içtenlikle söylediğim tartışılır. İşin içine acısız bir rahatsızlık girdiğinde hayat bir şekilde devam ediyor;çevremde buna emsal gösterebileceğim o kadar çok insan var ki.Lakin dinmeyen acıları,sızıları olan birini görmedim.O yüzden dilim varmıyor oturanboğanın sorusuna "var ya da yok "diye cevap vermeye...

Edebi metinler dersinde bir beyitle karşılaşmıştım üniversite yıllarında.Aşağı yukarı şu hikayeyi şiirleştirmişlerdi.Ben aklımda kalanları kısacası aktarayım.
Eyüp peygamber sabrıyla sınanmıştır.Yaralarından kurtlar dökülür ve bunu Allah'tan bilirmiş.Hatta bir keresinde yarasının üstünden bir kurt düşüyor ve onu yarasının üstüne koyuyor.O an bir ses duyuluyor."Allah'tan daha mı merhametlisin?Biz herkesin rızkını düşünürüz" diye...
Ben çok Eyüp gördüm...Hatta ondan daha çok acı çekenleri...Birçok yatalak hasta kendini şanslı hissediyor bazen.Allah'ın sevgili kuluymuş da onun ilgisini her an üstünde hissetmek için o derdi vermiş gibi düşünüyor.Bu belki bir savunma mekanizması.Lakin birçok kişiyi de hayatta tuttuğu da gerçek.Yorumlarından din mefhumunu sıyıramamana şaşmadım.

"Vardan da yoktan da ötede bir VAR vardır.." demiş fatma kardeşimiz.Ben de devam ediyorum."Sakın kader deme kaderin üstünde bir kader vardır"...

Sevgili OturanBoğa,şüphesiz her birimizin ölümü dahi özlediği zamanlar olmuştur.Acılardan kurtulmak için bir bilinmeyene göz kırpmak o an için kaçıştır.Bazen bırakın bedensel acıları, manevi yaralarımız bile ölümü istememize neden olmuştur.Fakat şu da bir gerçek ki acılar aynı uyum eşiğinde kalmıyor.Kişinin kendine şans vereceği, bu eşiği atlatacağı bir dönem, ve bu dönemde ona rehberlik edecek birileri olmalı diyorum ben. Dünyadan geçmek o kadar kolay mı?

Düşünüyorum da benden ötanazi isteyen birini asla affetmezdim.Beni yalnız bıraktığı için.Hatta bırakmayı bırak,bunu düşündüğü için...Kendim için bişey mi istiyorum?-evet.... Peki o kendi için bişey mi istiyor?-Evet. Farkımız var mı? Hayır... Ömrümüzden birinin gidişi bizim eksilişimiz oluyor.Mutlak sondan kaçılmaz tamam...Eksileceğiz...Ama bunu öncelemenin bir anlamı yok.

Çok üzgünüm...... :cry:
 
Şunu değerlendirir misiniz lütfen: "Benim dini inancım gereği kimse ötenazi yapamaz. Bence ötenazi günah ve benim çoğunlukta/güçlü olduğum toplumda/devlette herkes benim kriterlerime uymak zorunda. Senin, yani ötenazi isteyenin ne istediği ya da neye inanıp inanmadığı umurumda değil. Acıyı çekeceksin ve ölmek için dua edeceksin"

Eğer bu söylem teorik ve pratik olarak olumlanırsa, bu, güçlü olanın güçsüz olana tahakkümü değil midir?
 
dın dayatma olursa bu dın degıldır bu otanazıde buyuk gunah olması lazım cunku bunu yapan katıl gıbı hıssetmezmı kendını vıcdan azabı cekmezmı
sımdı acı cekenler ıcın acıyı hafıfleten ılaclar var bıldıgım
bır sekılde hayatına son vermek ısteyen ınsanlar bunu nasılsa kendılerı yapar ama bılıncı yerınde olmayan bırıne otanazı dıye hayatını sonlandırmak yanlıstır bece
 
ötenazi ve islam

Bir çok arkadaş ötenazi ve intihar kavramlarına gerek düşünsel,gerekse felsefe boyutuyla yaklaşmış.Bizde dinin bu iki kavrama bakışını anlatmaya çalışalım.

İntihar etmek haramdır.Peygamber Efendimiz (a.s.m.) pekçok hadis-i şeriflerinde kendi canına kıyan kimselerin büyük bir günaha girdiklerini, Cehennem azabına uğrayacaklarını bildirmiştir.Ve intihar edenin cenaze namazınıda kılmamıştır.Ancak sahabenin kılmasına ses çıkarmamıştır.İslam alimleri intihar edenin,yaptığı eylemi doğru bulmadığı müddetçe yani haramlığını reddetmediği müddetçe müslüman kabul eder ve cenaze namazının kılınması gerektiğini ifade ederler.

Ötenazi konusuna islam dininin yaklaşımıda benzerdir.Haram olarak kabul edilir.Üstelik intiharda kişi bu fiili tek başına işlerken,ötenazide sizin talebiniz ve bir insanında yardımı söz konusudur.

Nisa 93 ayet

Kim de bir mü’mini kasden öldürürse, onun cezası, içinde devamlı kalmak üzere, cehennemdir. Allah ona gazab etmiş, lânet etmiş ve büyük bir azab hazırlamıştır.

Ayetini okuyunca ilk akla gelen bir insanın diğer bir insanı kasden öldürmesi anlaşılıyor ancak ötenazide bir kişi hasta olan insanı bir şekilde öldürüyor.Yani öldürme kastıyla ya ilaç içiriyor yada farklı bir araç...Bu bağlamda intihar ile ötenazi birbirinden ayrılıyor.

İslam alimleri intihar eden müslümanın günahını çektikten sonra cennete gireceği görüşündedir.Ancak ötenaziyi uygulayan bir insan nisa 93 kapsamına giriyorsa ebediyyen cehennem cezası göreceği anlaşılıyor.

Şahsi düşüncem:
İntihar yada ötenazi emanet olan bir beden üzerinde emanet sahibinin ne diyeceğini düşünmeden futursuzca tasarruf yetkisi aramaktır.Kavramlar ötenazi veya intihar,sonuç itibariyle yaşama son vermektir.Nasıl ki,kürtaj islam dininde bir cinayet olarak kabul görüyorsa,intihar edende katildir,ötenaziyi kabul eden ve ona yardım edende katildir.İnsan yanılıp intihar edebilir ama bir insan bile bile kasden bir insanı öldüremez,üstelik bunu merhamet adına yaptığını hiç söyleyemez.
Allah,Kur'anda bir çok yerde sabretmekten ve sabreden kullarına mükafattan bahseder.Üstelik,kullarına benzer sıkıntılar vereceğinide haber verir ve karşılığını ahirette vereceği müjdesini verir.Müjdeyi beklemek varken niçin gazabı seçelim?
 
Evet karakaya, bu konuda gerek İslam'ın gerekse diğer dinlerin bakışı tam da senin aktardığın gibi. Bu sebeple dindar kişiler kolay kolay bu yolu seç(e)mezler. Amenna. Fakat, ben ısrarla şunu merak ediyorum: Ben dinsizim, yada benim inancım ölmeme engel değil, ya da işte ne biliim, çok acı çekiyorum ve cehenneme rağmen ölmek istiyorum, ya da Allah'ın affediciliğine inanıyorum, veya her ne dersen de işte; böyleyken, benim isteğimin dışında zorla yaşatılmam, yani sen "öyle inanıyorsun" diye benim inanmadığım/umursamadığım/karşı çıktığım şeyin mağduru olmam, senin inancının (sırf güçlüsün diye) benim bedenim üzerinde söz söyleyebilmesi doğru mu? Yani güçlü olan güçsüze istediği şeyi yapabilir mi?
Diyelim Hindistan'dasın ve orada öldün. Malum, oranın kendine has dini ritüelleri var. Orada ölüler yakılıyor. Şimdi, orada Hindular güçlü diye senin bedenini gömmek yerine yaksalar, bu olur mu? Onların dinine göre insan yakılmalı zira...
 
...

Dediğiniz gibi dine inanmayan bir insan ötenazi talebinde bulunuyorsa,bunu uygulamayı kabul edende onun inandığı değerleri paylaşıyorsa,sanırım itirazın bir anlamı kalmıyor.

İnanan bir insanın Allah'ın affediciliğine,merhametine sığınarak bunu talep etmesi ise çok daha farklı.İslam alimlerinden İmam Yusuf intihar eden kişinin yoğun ağrı,dayanılmaz sancılar yüzünden bunu yapmış olmasını normal intihardan farklı değerlendirmiştir.Allah'ın affetmesini dileriz elbet...

Yani güçlü olan güçsüze istediği şeyi yapabilir mi?
Söylediğiniz düzlemde nispeten haklı görünüyorsunuz.Kişi nasıl inanıyorsa o şekilde bir talepte bulunabilmeli.Yani çoğunluğun inancı doğrultusunda değil,kendi inandığı doğruya göre özgür tercihiyle baş başa bırakılabilmeli.

Aslında gerek ötenazi gerek intiharda konu inanç düğümünde şekilleniyor.İnanan sabretmeyi seçerken,inanmayan bu yolu benimseyebiliyor.Yukarda dediğim gibi inanmayan biri ötenaziyi talep ediyorsa,önünde bu isteğini reddedecek bir neden görülmüyor.
 
yerınde engın bılgı sahıbı olarak bızlerı dını olarak bılgılendırdıgınız ıcın cok tesekkurler karakaya
dın zaten toplumların mutlu yasaması ıcın vardır
otenazının dını yonunu bırakalım hayata gecırılısıne bakarsak mantıklı degıl
en adıl sekılde bıle kanunlasırsa bunun magduru cok olur bunları ıygulayacak olanlarda ınsan olduguna gore ınsanları barbarlastırır bunlar
 
OturanBoğa' Alıntı:
Fakat, ben ısrarla şunu merak ediyorum: Ben dinsizim, yada benim inancım ölmeme engel değil, ya da işte ne biliim, çok acı çekiyorum ve cehenneme rağmen ölmek istiyorum, ya da Allah'ın affediciliğine inanıyorum, veya her ne dersen de işte; böyleyken, benim isteğimin dışında zorla yaşatılmam, yani sen "öyle inanıyorsun" diye benim inanmadığım/umursamadığım/karşı çıktığım şeyin mağduru olmam, senin inancının (sırf güçlüsün diye) benim bedenim üzerinde söz söyleyebilmesi doğru mu? Yani güçlü olan güçsüze istediği şeyi yapabilir mi?
Ötenazinin intihar olduğunu düşünen dindar bir kişi ötenaziya engel olma hakkını şu mantığı yürüterek kendinde bulabilir :
"Bu dünyada ki acılarda, neşelerde hepsi gelip geçicidir. Önemli olan diğer taraftır. Hasta kişi çektiği acıların etkisiyle bu gerçeği görememe noktasına gelip sınırlı süredeki bir acıdan kurtulmak için ebedi sürecek bir acıya adım atmamalıdır. Bu onun adına engellenmesi gereken bir durumdur."
Peki bu mantık ne derece doğrudur. İşe dini yönden bakacak olursak aslında bu durumun hastanın ahiretini,imanını olumsuz etkileyen yönleri olamazmı. Mesela dayanılmaz acılar çeken dindar bir hasta düşünün. Bu hasta doğa kanunlarının tersine çeşitli makina ve ekipmanlarla suni olarak yaşatılmaya çalışılıyor olsun. Bu hasta yaşama süresi uzadıkça (mesela 20-30 sene) sabrı tükenip Allah a isyan noktasına gelirse (ki bu durum olağan bir şeydir) bu isyanın günahı hastadanmı sorulur? Yoksa onu bu isyana sürükleyen, isyan etmesine zemin oluşturan hasta yakınlarındanmı sorulur?
Ötenaziye kesin bir dille intihar veya günah diyenlerin meseleyi ayrıca bu yönden de düşünmekte gerekir diye düşünüyorum.
Ötenazi bir intihar olarak düşünülüyorsa öncelikle intihar gerçekten günahmıdır? günah sa neden ve hangi hallerde günahtır? Günahın derecesi nedir? intihar eden kişi kafirmi olur? bunların da sorgulanması gerekir.
Yani kısaca
Ötenazinin günah olup olmadığı noktasında bir fikre varmak için;
1- ötenazi intiharmıdır?
2- İntihar gerçekten insanı kafir edecek kadar günah bir işmidir?
Bunların araştırmasının yapılması gereklidir diye düşünüyorum.
 
Anlamadığım bazı konular var, onları nereye koyacaksınız,cidden merak ediyorum.

Bir konu da sanırım anlaşıyoruz. Ölümün mutlak ve kesin bir şey olduğu konusunda. Doğum olduğu süre içersinde ölüm kesinlikle o canlı için vardır.

Ölümle ilgili olarak bilmediğimiz tek şey bunun zamanının ve yerinin ne zaman olacağıdır kaba anlatımla.

Şimdi benim kafamı karışıtıran bazı konuları sizlerle paylaşmaya çalışayım.

İnsanlık tarihi bile bile lades denilen olaylarla doludur, özellikle savaş ortamında. Ölümü kutsallaştırdığımız anlarda var.

Şehit diyoruz mesela. Öleceğini bile bile kendini ölümün kucağına atan binlerce milyonlarca insanın kanlarıyla sulandı bu toprak.

Ya kardeşim savaş ın yanlış olduğunu hepimiz bilmemize rağmen, savaşın alternatifinin barış olduğunu bilmemize ve bunu özlememize rağmen, doğrusunun da bu olduğunu üstüne basa basa söylememize rağmen, göz göre göre bir dakika sonra öleceğini bilen insanlarımız ne yapmıştır.

İntihar mı, ötenazi mi, yoksa iki birden mi?

İşimize geldiğinde ölümü kutsallaştırıp başka yerlere, işimize gelmediğinde başka yerlere koyarak nasıl bir aldatmaca içersindeyiz acaba?

Kuşkusuz benim için de vatan toprağı kutsaldır ve kanımızın son damlasına kadar korunmalıdır. Böyle bir durumda ölmeyi istemek ve öleceğini bilmek göklere çıkarılacak hatta cennet vaadleriyle şehitlik mertebesine ulaştığımız söylenecek, diğer tarafta acı çeken ve ölmeyi kendi özgür iradesiyle isteyen bir kişi için yokkkkkkkkkkk diyeceğiz. Günah ayıp, vs...

Bu ne yaaa, cidden bu nasıl mantık?
 
ben sehıtlıkle otenazının bı alakasını anlıyamadım mantık acısından :D
 
Çok basit, anlaşılmayacak bir şey yok.

Ölüm inaçlarımıza göre tanrının özgür iradesiyle olmalıdır. Kişinin ölümü ne adına olursa olsun isteyebilme hakkı yoktur değil mi?

Ötenazi; ölümü kişinin isteme durumudur...

İntihar; kişinin ölümü kendi elleriyle yapabilme durumudur.

Ve bu ikisi de asla ama asla kabul edilemez bir şeydir dini inaçlarımız açısından.

Dünyaya geldiysen yaşayacaksın, bu anlamda başka bir davranış şekli düşünmen yada istemen yasaktır.

Yanlış mı buraya kadar?

Pekii şehitlik nedir?

Bir amaç uğruna kişinin yaşam hakkının elinden alınmış olmasıdır ve kutsaldır.

Şehitlik düşüncesine inananlar ölümü göze alarak bu işe soyunmuyor mu? Kısacası ölümü istemiyorlar mı vatan ı kurtarmaya çalışırken.

Ölümü isteyebilmek,ya da göze alabilmek diyelim ne adına olursa olsun bir yerde günah olacak bir yerde kutsal, bu nedir diyorum?

Bu nasıl bir mantıktır diyorum...
 
OturanBoğa' Alıntı:
.........sen "öyle inanıyorsun" diye benim inanmadığım/umursamadığım/karşı çıktığım şeyin mağduru olmam, senin inancının (sırf güçlüsün diye) benim bedenim üzerinde söz söyleyebilmesi doğru mu?

Hayır dogru degıldır. Benım ınandıgım dının hukumlerıne uymak zorunda degılsınız, ıslam ınancının hıcbır alanında zorlama-baskı- dayatma yoktur. Kısı ozgur ıradesıyle arzu ettıgı yolu secer (sonucta aklı basında bır yetıskındır, secme hakkına sahıptır), boylelıkle otenazı hakkı da olmalıdır. Aklı melekelerı yerınde olan bır bırey boyle bır seyı ıstıyorsa/ onay verıyorsa bu ıstegı gaspedılmemelı dıye dusunuyorum.

Hıc kımse bır dıger kısının arzularına gore bır hayat suremez, surmemelı! Yasam seklım nasıl arzu ettıgım sekıldeyse ve ben bunu ınanclarımla suslemıssem ve bu sekılde mutluysam kederlerımde bıle; ınanmayan bır ınsan da bu haklarından mahrum edılmemelı.

Bu hayatı yasamaya zorlanmamalı, zıra onun uzerıınde soz hakkı olan bıreyler degıldır. Yaratıcısıyla arasındakı bır mukaveledır ucuncu kısılere soz dusmez.


andante' Alıntı:
İnsanlık tarihi bile bile lades denilen olaylarla doludur, özellikle savaş ortamında. Ölümü kutsallaştırdığımız anlarda var.

Şehit diyoruz mesela. Öleceğini bile bile kendini ölümün kucağına atan binlerce milyonlarca insanın kanlarıyla sulandı bu toprak.

x durup dururken y'nın topraklarına tecavuz edıp halkı kılıctan gecırırken orda olurse kusura bakmayın ama telef olmustur sehıt degıl! Bakınız amerıkan askerlerı...

Bahsettıgınız toprak onlara aıtse o askerler sehıttır cunku zaten kendılerıne aıt olanı korumak ıcın can vermıslerdır. Orada bır kutsallık soz konusudur otenazı ya da ıntıharla kıyaslanamaz; zıra onun olume kosma sebebı dıger ınsanların ve kendı evlatlarının can ve mal guvenlıgıdır.

Haklı ve haksız davalar soz konusu verdıgınız ornekte..
 
Yine kafam karıştı :D

Kore de, kendi toprağımızdan binlerce kilometre uzakta, ölen askerlerimiz şehit olmuyor bu mantığa göre öylemi????


Sanırım, öz de anlaşamıyoruz. :D

Ölüm, ne adına olursa olsun her canlının yaşayacağı bu gerçek, belirli kıstaslarla, belirli kişilerin tekelinde anlam buluyor yada bulmuyor.

Kaçınılmaz olan bir gerçeğin ahlaklısı, ahlaksızı, günahı yada sevabı olmaz benim için.

Şehitlik meselesindeki asıl söylemek istediğim konuya varamıyoruz, varamayacakmışız gibi de geliyor bana. :D

[size=2]Not; konuyu dağıtmamak adına, kısaca yazacağım. Amerikalı askerler tabikii şehit olmuyor sevgili kardeşim.Senin deyimine göre telef olduklarını söyleyebiliriz. Çünkü şehitlik müslümanlıkla doğru orantılı bir inanış şeklidir.Yanılmıyorum değil mi???.[/size]
 
Ama sevgili andante…Şehitlik öncesinde çekilen bir sıkıntı yok ki... Her askere giden ya da savaşa giden mutlak ölecek diye bir kaide olmadığı için bu ölüme gidiş bir nebze içinde bulundurduğu "dönme ihtimali" nedeniyle korkutmaz arkada kalanları… Bir umut vardır.Ve umut bu bağlamda küçümsenecek bir şey değildir. Ötanazi isteyenler ise var olan sıkıntılarını bitirmek için bu yola başvuruyor. O yüzden bu ikisinin karşılaştırılması bana pek mantıklı gelmiyor.


Kaçınılmaz olan bir gerçeğin ahlaklısı, ahlaksızı, günahı yada sevabı olmaz benim için.
Evet,ölüm kaçınılmazdır.Ama bazıları ölürken bile güzeldir.Öldükten sonra da güzeldir. Ama ölüm çirkindir... :(
 
Ohoo nereye gelmişsiniz gerçi geleceğinizi önceden kestiriyordum ben. : )

Sevgili andante,

Şehitlik olayı ile Ötanazi olayı birbirleri ile hayatın sona erişi noktası haricinde ilişkilendirilemez. ilişkilendirilmeside yanlış olur zaten.. Zira şehitlik, bir mertebe ve kusaliyeti bulunan dini bir olgudur.

Soru şu olmalı aslında,

Ötanazi uygulamasının kanunlar çerçevesinde yasak olması doğrumu ?

Bana göre doğru değil..

Dini açıdan yasak ve günah bundan şüphe yok. Ancak inanmayan biri için böyle bir yasak olma durumu söz konusu olamayacağına dini hükümlerin sadece inanları bağladığında vede bir şeriat devleti de olmadığımıza göre ötenaziye belli kaideler ve şartlar neticesinde izin verilmeli die düşünüyorum ben daha öncede belittiğim gibi. : )

Çünkü dinen yenmesi yasak olan domuz etinin yenmesinin devletçe yasaklanması ne kadar abestse ötenazi uygulamasının devlet eli ile yasaklanması bir o kadar abesttir. Bana göre... : )
 
Üst Alt